EL TÚNEL DEL CAPSACOSTA

la vall de bianya

92 S i la construcció de la calçada romana, dos mil anys enrere, va suposar una destacada millora, l'obertura del túnel del Capsacosta ha obert per a la Vall de Bianya noves perspectives de progrés en l'imparable camí cap al futur. Aquesta obra pública, la més important de totes les que s'han efectuat darrerament al municipi, va ser inclosa dins el Pla General de Carreteres de la Generalitat de Catalunya com una variant de la carretera C-153, per tal d'evitar el pas pel coll del Capsacosta i enllaçar més fàci lment la Garrotxai el Ripollès. El Govern de la Generalitat, pel desembre de 1991, encarregà a l'empresa pública Gestió d'I nfrastructures, SA (GISA) l'execució de les obres, i aquesta contractà la realització a Dragades y Construcciones i els treballs de direcció a Euro Geotècnica, SA. Pel juliol de 1992 s'iniciaren els treballs d'aplanament de terres, i de manera molt ràpida s'anà avançant en la realització del projecte. Vint-i-sis mesos i quinze dies després, el15 d'octubre de 1994, s'efectuà la inauguració de la variant, amb els dos falsos túnels anomenats de la Calçada Romana, de 99,5 m, i de Torrent Mitjà, de 86,5 m, i els dos túnels naturals dits de Mestre Esteve, de 292,5 m, i del Capsacosta, el més llarg de tots, de 1.884 m, a l'interior del qual hi ha la ratlla termenera dels municipis de la Vall de Bianya i de Sant Joan de les Abadesses. La longitud de la nova variant és de 7,8 km. La calada o c01111exi6 de les dues boques delt1Í11el del Capsacosta ti11gué lloc pel ge11er de 1994. La calada o foradada total del túnel principal, el del Capsacosta, tingué lloc el 14 de gener de 1994, amb assistència del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Josep M. Cullell, i de nombroses autoritats. Nou mesos després, aquesta vegada amb la presència del president de Catalunya, Jordi Pujol, i amb una gran concurrència, va tenir lloc la inauguració del conjunt de les obres i la seva immediata obertura al trànsit. El pressupost final de les obres fou de 5.825 mil ions de ptes., import al qual cal afegir el cost de les expropiacions i serveis afectats, que pujaren 98 milions més. Una de les


la vall de bianya
To see the actual publication please follow the link above