Page 91

la vall de bianya

la vall del Bac, obra iniciada al començament de 1990 i que s'inaugurà pel febrer de 1994, i de més envergadura encara ha estat la construcció de la variant de la carretera C-153, que travessa la vall de Sant Ponç d'Aulina i que comportà l'obertura del túnel del Capsacosta i altres de més petits, inaugurat tot plegat a mitjan octubre de 1994. Amb càrrec al pressupost d'aquesta darrera obra viària, s'asfaltà també la vella carretera de Sant Ponç d'Aulina, es dugué a terme la restauració i consolidació de la via romana del Capsacosta i s'emprengué l'arranjament de l'església de Sant Ponç, que fou també dotada d'instal·lació elèctrica i d'enllumenat exterior. Per iniciativa municipal s'ha promogut el polígon industrial de Morrals, al costat mateix de la carretera C-153, de 27.000 m2 de superfície, dels quals 17.000 m2 són edificables i la resta destinats a serveis. L'any 1994 s'inaugurà la primera gasolinera de la Vall de Bianya i al sector de Sant Martí del Clot s'estrenà un càmping, d'iniciativa privada, que amplia l'oferta de serveis turístics del municipi, que compta amb un bon nombre d'hostals i restaurants molt ben acreditats per les seves especialitats gastronòmiques. Hi ha també, actualment, residències-cases de pagès destinades al turisme rural. Entre els projectes d'interès comú, en fase de resolució definitiva, hi ha l'aprofitament i conducció, fins a la Canya, de l'aigua de la deu trobada a l'interior del túnel del Capsacosta durant la seva construcció. Els valors d'aquest aqüífer són de 1.000 1/min. de O mig, i de 800 1/min. de O mín. El projecte preveu que amb aquesta aigua es garanteixi el proveïment, amb la construcció d'uns dipòsits al llarg de la canalització, als diversos nuclis de la Vall de Bianya, o sigui de Sant Salvador de Bianya, Capsec, I'Hostalnou, Sant Pere del Puig, Llocalou i la Canya, tenint en compte que els estudis de la hidrogeologia de la zona assenyalen que en època de fortes pluges el cabal pot fàcilment arribar als 3.000-5.000 1/min. Representació dels pastorets, al Centre Cívic, a càrrec del Grup de Joves de Bianya. Any 1993. La variant de la Canya és una altra de les obres previstes de realitzar a curt termini. Es tracta d'una via de connexió de la variant nord d'Olot amb la carretera C-153, un xic més enllà del nucli de Llocalou. El traçat previst passa per darrera el nucli urbà de la Canya, resseguint el peu de la muntanya de Sant Valentí. Els Ajuntaments d'Olot i la Vall de Bianya van consensuar aquest traçat l'any 1993, que ha estat inicialment acceptat per la Direcció General de Carreteres de la Generalitat de Catalunya. Com a equipament públic més nou hi ha el Dispensari Mèdic de la Canya, situat enfront el parc local, amb 170 m2 de superfície útil. També s'ha acabat d'urbanitzar, el 1995, el nucli de Llocalou, amb l'asfaltatge dels carrers, nou enllumenat i la plantació d'arbres. 89


la vall de bianya
To see the actual publication please follow the link above