EL TREN PETIT

palamos

44 E I carrilet va néixer determinat per l'esplendor de la indústria suro-tapera i un clar sentit del progrés, assumit per la burgesia local. En el darrer terç del segle XIX Palamós va experimentar una expansió econòmica fonamental. Es van assolir les obres públiques bàsiques, com el tramvia, i va ser possible la creació d'una infrastructura adequada per donar resposta a les exigències productives i demogràfiques. La construcció del tren es volia aprofitar amb una mira clara: que arribés al port de Palamós, centre de despatx de la producció de la comarca vers l'exportació. Un tren palamosí L 'aportació de capital a la Sociedad Anónma Tranvia del bajo Ampurdtin, concessionària de l'explotació dóna el resultat següent: Municipis % Palamós ...... .... ..... 68 La Bisbal ..... .... .. .. 17 Palafrugell.... ..... ... 6 Barcelona ............. 5 Calonge ................ 4 Font: Regislrc Mcrcanlil dc Girona. El seus promotors, tots amb forts interessos a la comarca van veure clar la rendibilitat de la línia ferroviària. Des del primer dia, foren membres del Consell d'Administració de la Companyia concessionària. Estació habilitada a partir de 1939. El primitiu edifici fou bombardejat en temps de guerra. També ho eren de la Cambra de Comerç, de la Societat del


palamos
To see the actual publication please follow the link above