Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Escola de Natura - Fundació Esplai Girona

C\ Dr. Antic Roca Nº 38 3r pis
Girona - Gironès
Telèfon: 972249326
Fax:

https://www.fundacioesplaigirona.cat/
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Quin os soc?


Descripció breu:

Dissecció d'una egagròpila de rapinyaire. També es mostren altres tipus d'egagròpiles per tal d'explicar què són i qui les produeix. Aquest taller ens ajuda a conèixer millor l'alimentació d'un tipus d'aus i alhora quin tipus de micromamifers trobem a la zona.


Lloc o equipament:

Sala de tallers amb ventilació.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: No

Durada:

1 h i 30 min


Preu/alumne original:

5.6 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

4.1 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Aprendre què són les egagròpiles; 2. Identificar petits mamífers pels ossos; 3. Conèixer de quines espècies de micromamifers s'alimenten els rapinyaires de la zona volcànica de la Garrotxa.


Descripció de l'activitat:

S'introdueix els participants en el món dels rapinyaires, amb explicacions i el suport de plafons informatius i diversos tipus d'egagròpiles. Distribuïts en grups de cinc o sis persones, se'ls lliura una egagròpila per grup, que introdueixen dins un pot amb aigua perquè quedi estovada. De mica en mica, es van separant les restes de pell i les plomes de les restes òssies. Els ossos es posen dins un pot de lleixiu perquè s'emblanqueixin. Tot seguit, es posen a assecar en paper i es treballa amb pinces per no trencar o malmetre els petits ossets. Un cop l'egagròpila està descomposta, es dona una petita guia, que els alumnes hauran de completar amb un esquema, enganxant els ossos en una cartolina i escrivint-ne el nom corresponent.


Materials utilitzats:

Plafons informatius sobre els diversos tipus d'egagròpiles, egagròpiles de la zona, aigua, recipients, lleixiu, pinces, paper de cuina i cartolina negra.


Mecanismes d'avaluació:

1. Avaluació prèvia per saber el grau de coneixement dels participants i adaptar l'activitat segons el nivell; avaluació del grau de participació durant l'activitat i de la dinàmica grupal per conèixer quines sensacions han tingut els participants mentre s'ha dut a terme; 2. Lliurament als docents d'una fitxa de valoració per extreure conclusions de l'activitat; 3. Posada en comú amb l'equip de monitors sobre la dinàmica de l'activitat, la necessitat de fer canvis o bé d'introduir conceptes, etc.


Observacions:

L'entitat aporta tot el material. Es té en compte l'ús de lleixiu i, per això, les sales estan degudament ventilades.