Programació de formacions del Servei d'Assistència (2023)

  • Gener

     

    La liquidació del pressupost (2a sessió)

    Objectius:

    Oferir suport en la preparació de l'expedient administratiu de la liquidació del pressupost, fent referència, de manera pràctica, a les accions relatives a la funció de comptabilitat que cal dur a terme a través del programa comptable SICALWIN.

    Pel que fa a la funció de control intern, oferir suport per preparar els informes de control permanent no planificable corresponents.

    Modalitat: En línia

     

     

  • Febrer

     

    Els informes resultants de l'exercici del control intern (NOVETAT: El pla d'acció)

    Objectius:

    Explicar el contingut i la remissió dels informes dels articles 15, 36 i 37 del Reial decret 424/2017, de 28 d'abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern a les entitats del sector públic local.

    En aquesta formació també es farà una introducció al pla d'acció (art. 38, RD 424/2017) que ha d'elaborar el president de la corporació per determinar les mesures que s'han d'adoptar per esmenar les debilitats, deficiències, errors i incompliments que s'hagin posat de manifest a l'informe resum de l'article 37 del RD 424/2017.

    Modalitat: En línia

     

     

    La incorporació de romanents

    Objectius:

    Introduir els conceptes de la normativa aplicable (què són els romanents, on es regulen i com es financen), per adquirir coneixements bàsics en aquesta matèria i poder incorporar el romanents de crèdit al nou exercici.

    Modalitat: En línia

     

     

  • Març

     

    Introducció a la gestió pressupostària i al control intern

    Objectius:

    Introduir els conceptes bàsics de la gestió pressupostària i el control intern de les entitats locals, per tal que s'adquireixin els coneixements generals per desenvolupar les tasques diàries de gestió pressupostària i comptable i de control intern.

    Modalitat: En línia

     

     

    El compte general de l'entitat local

    Objectius:

    Treballar el contingut i la tramitació de l'expedient del compte general, atenent les possibles novetats legislatives, per elaborar el compte general de l'exercici del 2022.

    Activitat pràctica, de suport en l'elaboració de l'expedient del compte general: revisió de la gestió pressupostària i comptable en l'eina informàtica de comptabilitat (operacions prèvies al tancament i com es graven).

    Modalitat: En línia

     

     

  • Abril

     

    Les obligacions trimestrals

    Objectius:

    Introduir les diferents obligacions de subministrament d'informació trimestrals, dels tres primers trimestres de l'any, en referència a l'execució trimestral dels pressupostos en curs, a la comunicació del Període Mitjà de Pagament a Proveïdors PMP i als informes de morositat, fent atenció a com trametre-les a les plataformes habilitades al respecte i com obtenir la informació des del programari de SICALWIN.

    Modalitat: En línia

     

     

    L'aplicació de l'IVA a les activitats realitzades per les entitats locals

    Objectius:

    Conèixer els aspectes que afecten amb més freqüència a la gestió de l'IVA a les entitats locals, amb la finalitat d'oferir una exposició clara, sistematitzada i pràctica de la incidència de l'IVA en les activitats que de manera més habitual realitzen les EELL en el marc de les seves competències.

    Modalitat: Presencial

     

     

  • Maig

     

    Els informes de control permanent planificable: L'informe anual del compte 413 del Pla General de Comptabilitat Pública (PGCP), l'informe d'avaluació del compliment de la normativa en matèria de morositat i l'auditoria del registre comptable de factures

    Objectius:

    Explicar, en el marc de la funció de control intern, el funcionament, el contingut i la documentació necessària en relació amb l'informe anual del compte 413 del Pla General de Comptabilitat Pública (PGCP), l'informe d'avaluació del compliment de la normativa en matèria de morositat i l'auditoria del registre comptable de factures; és a dir, com planificar, executar i elaborar aquests informes que pertanyen al control permanent planificable obligatori.

    Modalitat: En línia

     

     

    Les modificacions de crèdit

    Objectius:

    Introduir els conceptes bàsics de les modificacions de crèdit (limitacions al pressupost, nivells de vinculació jurídica i creació de partides, entre d'altres) i els diferents tipus de modificacions de crèdit, així com les característiques que cal tenir en compte per tramitar una modificació de crèdit o una altra.

    Modalitat: En línia

     

     

  • Juny

     

    Introducció als projectes amb finançament afectat

    Objectius:

    Introduir els projectes de despesa (creació, execució, seguiment i control), i, més concretament, els projectes amb finançament afectat: aquells que es financen amb aportacions o ingressos específics que tenen una relació objectiva i directa amb la despesa a finançar, com les subvencions o les operacions de crèdit.

    Modalitat: Presencial

     

     

    El mòdul de passiu al SICALWIN

    Objectius:

    Aprofitar les prestacions de les quals disposa el programa SICALWIN per introduir el mòdul de passiu que permet fer el seguiment i control de les operacions de crèdit de l'entitat, i conèixer tant la mecànica per introduir les operacions relacionades com la informació que s'ha de subministrar a les diferents plataformes quan es fan operacions financeres.

    Modalitat: En línia

     

     

  • Juliol

     

    Introducció al control intern

    Objectius:

    Introduir els conceptes bàsics del control intern de les entitats locals, per adquirir els coneixements bàsics per desenvolupar les funcions diàries de control intern, en l'àmbit de la funció interventora i del control financer, i conèixer l'entorn electrònic de control intern.

    Modalitat: Presencial

     

     

  • Agost
     
  • Setembre

     

    Omissió de la funció interventora (PENDENT CONFIRMACIÓ DATA)

    Objectius:

    Introduir el concepte de omissió de la funció interventora, que recull l'article 28 del RD 242/2017, de 28 d'abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern a les entitats del sector públic local, i que apareix quan la funció interventora del control intern és preceptiva i s'ha omès. La normativa estableix que no es podrà reconèixer l'obligació, ni tramitar el pagament, ni intervenir favorablement fins que no es conegui i resolgui aquesta omissió.

    Per mitjà de la sessió pràctica es mostraran les diferents situacions o casuístiques amb què les entitats locals es poden trobar.

    Modalitat: En línia

     

     

    El pressupost general de l'entitat local i les bases d'execució (1a sessió)

    Objectius:

    Conèixer el contingut i la tramitació de l'expedient del pressupost, facilitant els coneixements necessaris del programa informàtic de gestió pressupostària i comptable SICALWIN i les eines de les quals es disposa des del servei per posar en pràctica l'elaboració de l'expedient administratiu.

    La sessió s'ampliarà amb coneixements per poder elaborar les bases d'execució per al 2024 i per resoldre els dubtes que puguin sorgir sobre la pressupostació en els diferents capítols i sobre la conciliació pressupostària i financera, per poder obtenir un pressupost com més acurat millor.

    Modalitat: Presencial

     

     

  • Octubre

     

    El pressupost general de l'entitat local: Aspectes pràctics del SICALWIN (2a sessió)

    Objectius:

    Repassar, a partir dels coneixements adquirits en la primera sessió («El pressupost general de l'entitat local i les bases d'execució»), com carregar o modificar les dades del pressupost en el programari comptable i com elaborar l'expedient administratiu del pressupost.

    Modalitat: En línia

     

     

    El cost efectiu dels serveis

    Objectius:

    Aprofitar les prestacions del mòdul CES d'Aytos per donar compliment a l'Ordre HAP/2075/2014, de 6 de novembre, per la qual s'estableixen els criteris de càlcul del cost efectiu dels serveis prestats per les entitats locals, prenent com a punt de partida la liquidació del pressupost general, i, si s'escau, dels comptes anuals aprovats, de l'exercici immediatament anterior, i saber la informació que cal subministrar a la plataforma corresponent.

    Modalitat: En línia

     

     

  • Novembre

     

    Preparació del tancament pressupostari i comptable: Liquidació del pressupost (1a sessió)

    Objectius:

    Ajudar, amb aquesta primera sessió sobre la liquidació del pressupost de l'exercici del 2023, a preparar el tancament pressupostari i comptable de l'exercici, fent referència als aspectes següents:

    • a) Importància especial de les operacions pressupostàries a realitzar a final d'exercici i de les operacions de tancament de la comptabilitat, així com de les novetats legislatives que cal tenir en compte per tancar el pressupost de 2023.
    • b) Introducció a l'expedient de liquidació del pressupost (contingut i tramitació). (Aquesta informació s'ampliarà en la segona sessió.)
    • c) Activitat pràctica per preparar el tancament pressupostari i comptable.

    Modalitat: Presencial

     

     

    Introducció a la gestió pressupostària i al control intern

    Objectius:

    Introduir els conceptes bàsics de la gestió pressupostària i el control intern de les entitats locals, per tal que s'adquireixin els coneixements generals per desenvolupar les tasques diàries de gestió pressupostària i comptable i de control intern.

    Modalitat: En línia

     

     

  • Desembre