El restaurant The Campaner de Londres, al Regne Unit, va acollir aquesta setmana l'acció promocional organitzada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona dirigida a una vintena d'agents de viatge i quinze periodistes especialitzats en gastronomia, turisme i viatges.
L'esdeveniment va consistir en una presentació de la destinació i de les principals novetats relatives a nous equipaments, establiments i experiències turístiques de la demarcació, seguida d'una trobada networking en la que van participar dotze entitats i empreses gironines: Camiral Golf & Wellness, Hostal de La Gavina, Sallés Hotels, Park Hotel San Jorge by Escampa Hotels, Evenia Hotels, Hotels CMC, Torre de Can Puig, Mas el Mir, Aqva Banys Romans, Maype - Costa Brava Luxury Cars, Visit Palafrugell i Lloret Turisme.
L'acte va comptar amb la presència del diputat i vicepresident primer del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, Jordi Masquef, i de la directora del Centre de Promoció Turístic de Catalunya al Regne Unit i Irlanda, Pilar Herrero. Entre els assistents hi havia agents de viatge d'agències com ara Olivers Travels, Original Travel i Saga Holidays. Pel que fa als periodistes assistents hi havia prescriptors de mitjans com ara National Geographic Food, The Sun, Wanderlust magazine, Trip Reporter i BCC Travel, entre d'altres.
La trobada professional va concloure amb un àpat gastronòmic elaborat amb la col·laboració del col·lectiu Cuina de l'Empordanet per als assistents.
Amb posterioritat a aquesta acció es programaran viatges de familiarització i premsa per donar a conèixer de primera mà la destinació als prescriptors del mercat britànic.
El turisme britànic, quart mercat internacional per a les destinacions gironines
Segons dades d'Intel·litur proporcionades per l'Agència Catalana de Turisme, el principal motiu de viatge del turista britànic a Catalunya és l'oci, en un 89,8 %, seguit per raons de negocis, amb un 6,8 %. El mitjà de transport utilitzat per viatjar a la destinació és l'avió, emprat pel 96 % dels britànics. Set de cada deu viatgen sense paquet turístic i majoritàriament escullen allotjar-se en establiments hotelers (88,2 %), seguit per l'habitatge de lloguer turístic (9,3 %), realitzant una estada mitjana de 5,3 nits (en el 2023 era de 4,9 nits).
La despesa mitjana diària que duu a terme el turista britànic a Catalunya és de 210 euros per persona i dia, mentre que en el 2023 era de 216 euros. Aquest mercat és considera un mercat madur, amb interès per conèixer i gaudir de la destinació a través de propostes i experiències d'activitat a la natura i esportives, culturals i també enogastronòmiques per fer en parella i en família.
A més, les dades d'Eurecat, recollides a través de la plataforma TDS, l'any 2023 la demarcació de Girona va registrar l'arribada de 319.000 britànics que van generar 1,2 milions de pernoctacions als establiments d'allotjament turístic reglat. Aquest 2024, en els vuit primers mesos d'exercici, s'ha registrat l'arribada de 252.697 britànics (un 15 % més que al mateix període de 2023) que han generat 988.019 pernoctacions (un 14 % més que al 2023), remarcant que l'increment en les arribades es va produir en els mesos de març, abril, maig i juny, mentre que els mesos de juliol i agost van arribar menys britànics que en la temporada anterior. Aquesta dada posa de manifest que els britànics estan canviant els seus hàbits de viatge i que creixen els viatges a les destinacions gironines en la temporada mitjana.
Pel que fa a l'Aeroport Girona-Costa Brava, la infraestructura ha mantingut connexions amb nou ciutats del Regne Unit durant la temporada d'estiu i, des de gener fins a agost de 2024, ha transportat 405.722 britànics del total de 1,4 milions de passatgers. Aquesta dada indica que un de cada tres usuaris estrangers procedeix del Regne Unit.