Programa 2022-2023
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Veces de colom
Descripció breu:
Aquest taller està orientat a fer un treball lingüístic de l'obra de Mercè Rodoreda molt enfocat a aquells continguts que són matèria dels apartats de comprensió lectora i expressió escrita a les proves d'accés a la universitat, així com a oferir al professorat un model literari de treball de les diferents branques lingüístiques.
Lloc o equipament:
Centres d'educació secundària.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: Si
Durada:
3 hores.
Preu/alumne original:
6 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
3.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Analitzar els mecanismes característics del llenguatge literari. 2. Treballar la llengua a partir del contacte directe amb les obres literàries. 3. Descobrir l'obra literària alhora com un artefacte artístic i d'engranatge lingüístic. 4. Fer del coneixement gramatical una eina eficaç per aprofundir en la comprensió, l'anàlisi i el comentari de textos i, en general, en la millora de l'ús de la llengua. 5. Analitzar les relacions significatives entre les paraules en relació amb la coherència dels textos i la seva adequació al context.
Descripció de l'activitat:
La sessió començarà amb el treball d'un mot o expressió fora de context, es demanarà pel seu sentit i tothom podrà dir-hi la seva: què significa? En quina situació el podríem utilitzar? Podem pensar una frase amb aquell mot? Un cop posat en comú el sentit del mot o expressió, el col·locarem dins d'una frase i d'un text: el text que treballarem. A partir d'aleshores, analitzarem el fragment de diferents maneres, hi jugarem, transformant-lo a partir dels diversos elements, des dels més petits fins al fragment sencer: mots, expressions, frases, imatges simbòliques, figures retòriques. En una segona part, treballarem el text des de la perspectiva del que ens exposa, d'allò que descriu. Dedicarem la tercera part a un treball d'expressió escrita a partir de la reelaboració del text o d'algun dels seus temes.
Materials utilitzats:
Memòria USB amb la presentació de les diferents activitats; fulls, llapis, bolígrafs, i tot el que s'hagi de menester per escriure durant el taller; dossier amb el text proposat, els exercicis i material complementari.
Mecanismes d'avaluació:
Valoració per al professor/a i valoració per a l'alumne/a.
Observacions: