Programa 2023-2024
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
El color a les obres d'art
Descripció breu:
Visita al Museu per tal d'observar amb atenció unes obres en concret i descobrir els paisatges, les formes, els colors, les textures. A partir d'aquesta observació i a través del joc, treballarem les característiques i les qualitats dels colors: primaris, secundaris i complementaris. Constatarem també que cada pintor els utilitza creant un llenguatge i estil propis. Descobrirem la importància de la llum i els jocs d'il·lusions òptiques que poden generar els colors, quin efecte ens produeixen, com ens fa sentir el tractament del paisatge garrotxí.
Lloc o equipament:
Museu de la Garrotxa, espai pedagògic del Museu de la Garrotxa.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
2 hores.
Preu/alumne original:
5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Descobrir el color: sensacions, sentiments, estat d'ànim... Què ens transmet el color? Quin és el seu missatge? 2. Conèixer els colors primaris: quins són?, per què en diem "primaris"? 3. Descobrir les qualitats dels colors primaris i els colors secundaris. 4. Conèixer el color a través dels diferents conceptes: càlids, freds, complementaris, contrastos, harmonia... 5. Veure les peculiaritats dels colors i el seu ús en les diferents obres pictòriques. 6. Descobrir com els pintors juguen amb la llum i les il·lusions òptiques a partir del color.
Descripció de l'activitat:
Visita d'algunes de les sales permanents del Museu de la Garrotxa. A través d'aquesta visita observarem diferents quadres i descobrirem a través d'un joc d'evocacions les característiques i les qualitats dels colors primaris i secundaris. Constatarem també que cada pintor els utilitza creant un llenguatge i un estil propis.
Descobrirem la importància de la llum i els jocs d'il·lusions òptiques que poden generar els colors.
Es portarà a terme un taller en què s'experimentarà a través de diferents tècniques pictòriques amb els coneixements adquirits al llarg de la visita.
Experimentarem a través de la construcció del mateix paisatge.
Materials utilitzats:
Paper d'aquarel·la, aquarel·les, pinzells, llapis, guixos, goma, suports, informació suplementària impresa sobre autors i la roda dels colors. També material divers sobre il·lusions visuals.
Mecanismes d'avaluació:
Enquesta per al professorat i de l'educadora que fa la visita.
Observacions:
La visita té una durada determinada i es tracta d'un itinerari escollit amb molta cura perquè s'adapti a l'edat dels alumnes i als continguts que volem donar-los. No es pretén ensenyar totes les obres ni totes les sales del Museu en una sola visita, sinó centrar l'observació i el treball en unes obres concretes.
Competències: lingüístiques i audiovisuals; artístiques i culturals; d'aprendre a aprendre; d'autonomia i iniciativa personal; de coneixement i interacció amb el món físic; social i ciutadana.