Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Vicus: una ciutat en joc!
Descripció breu:
Activitat de ludificació pensada perquè l'alumnat descobreixi l'època medieval a través del joc. Cada alumne assumeix el paper d'un personatge, i amb un breu recorregut pel Vic medieval descobrirem el territori on viuen els diferents estaments socials. Finalment, caldrà observar com les esglésies del moment es decoraven per dins, a través de les peces d'art gòtic del Museu.
Lloc o equipament:
MEV - Museu d'Art Medieval.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
2 hores.
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Reconèixer l'ús de les obres d'art per interpretar el passat. 2. Comprendre l'emplaçament i la funció de les tipologies d'obres que podem trobar en l'art gòtic.
3. Entendre l'organització social del feudalisme.
4. Comprendre les diferències entre l'alta i la baixa edat mitjana. 5. Reconèixer les restes del passat medieval que encara són presents a les ciutats. 6. Conèixer les característiques principals de l'art gòtic.
Descripció de l'activitat:
Activitat de ludificació pensada perquè l'alumnat descobreixi l'època medieval a través del joc. Vic s'ha fet gran i el rei Pere III ha iniciat les obres de millora de defensa de la ciutat. Amb dinàmiques de joc de rol, cada alumne assumeix el paper d'un personatge, i amb un breu recorregut pel Vic medieval descobrirem el territori on viuen els diferents estaments socials. Reunits en un consell municipal, els principals grups socials hauran d'arribar a un acord per construir un edifici medieval. Finalment, caldrà observar com les esglésies del moment es decoraven per dins, a través de les peces d'art gòtic del Museu. Un joc de proves, reptes, premis i recompenses en què el treball col·laboratiu entre tots serà clau per arribar a un acord.
Materials utilitzats:
Cartes amb el rol del personatge, joc de taula, tauletes amb la informació de les obres d'art i sobres amb preguntes a la sala d'art gòtic.
Mecanismes d'avaluació:
Per a l'avaluació es tenen en compte els tres grups de persones que hi intervenen: equip d'educació, docents i alumnat. L'educador/a té a disposició un formulari per descriure el grup i recollir les pròpies impressions sobre l'activitat.
A més, abans d'acabar l'activitat, un docent respon un qüestionari de valoració.
S'envien també per correu electrònic unes enquestes a través del formulari de Google Forms, per tal que ens arribin les opinions dels alumnes sobre l'activitat i allò que han après.
Observacions:
El pagament de l'activitat inclou també l'entrada al Museu.
La visita és accessible i adaptable per a l'alumnat amb necessitats educatives especials.