Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Museu del Suro de Catalunya

Placeta del Museu del Suro, s/n
Palafrugell - Baix Empordà
Telèfon: 972307825
Fax: 972307825
servei.educatiu@museudelsuro.cat
www.museudelsuro.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Alquimia. Avís a la Terra, queden materials sostenibles?


Descripció breu:

Un meteorit canviarà el futur de la Terra. Cal identificar els materials de construcció sostenibles per crear noves ciutats. Amb l'objectiu de treballar des del mètode científic combinarem l'estudi físic i químic de diversos materials i la seva traducció en la construcció sostenible. A través de la nova exposició permanent del Museu, els alumnes descobriran diverses estacions de materials i crearan campanyes de difusió per a la conscienciació de processos constructius alternatius.


Lloc o equipament:

Museu del Suro de Catalunya, Palafrugell.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

2 h


Preu/alumne original:

8 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

5.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Descobrir tècniques elementals de recerca i investigació científica. 2. Aprendre a partir de reptes compartits. 3. Treballar en STEAM: ciència i art. 4. Conèixer les propietats de diversos materials sostenibles, aptes per al futur. 5. Fomentar la comprensió lectora i el desenvolupament de la lògica a partir de la multidisciplinarietat. 6. Treballar en equip, practicant la repartició de tasques i la posada en comú de resultats. 7. Fomentar valors lligats als conceptes de diversitat i inclusió.


Descripció de l'activitat:

Alquimia vol desenvolupar una proposta educativa que té com a eix central l'experimentació i la creació. Aquesta és una activitat pensada per combinar l'estudi físic i químic de diversos materials i la seva traducció en la representació artística i arquitectònica. Aquesta proposta permet experimentar i transformar les teories científiques en arquitectura. El mecanisme d'aprenentatge es basa en la introducció i la descoberta científica amb el guiatge d'una facilitadora, i, a partir de la creativitat i el treball conjunt, l'experimentació i l'originalitat, s'acabarà creant un projecte arquitectònic que complementarà la interpretació científica.


Materials utilitzats:

- Materials d'experimentació que ens permetin comparar els diferents elements: suro, argila, fusta, metall, pedra, etc. Aquests esdevindran la base de l'activitat, i els alumnes hi podran fer els experiments necessaris i en trauran dades. - Materials d'impacte i de laboratori: grans linòleums DIN A1 en què es representin diferents tipologies de cèl·lules, lupes binoculars, pipeta. - Materials de caràcter plàstic: pintura, fulls en blanc, cartolines, suro. - Presentació dels treballs i conclusió.


Mecanismes d'avaluació:

Les docents, les educadores i els participants fan una valoració final.


Observacions:

L'activitat pot tenir el format d'un projecte de llarga durada amb els centres educatius interessats en la programació de diverses activitats complementàries abans i després de la visita al Museu.