Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Posa'm un nom
Descripció breu:
Activitat de descoberta en la qual, durant el recorregut pel jardí botànic, s'identifiquen plantes a partir de les característiques morfològiques, s'aprèn que tenen un nom científic i un nom comú, i diverses característiques, usos i curiositats.
S'hi inclou una activitat manipulativa i un petit quadern de suport.
Lloc o equipament:
Jardí botànic Marimurtra.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1 hora i 30 minuts.
Preu/alumne original:
8.1 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
5.6 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Donar a conèixer les generalitats del món vegetal a través d'una selecció de plantes.
2. Aprendre les parts bàsiques de les plantes. 3. Identificar plantes a partir de l'observació directa. 4. Conèixer algunes aplicacions de les plantes a través de la manipulació (confecció d'una bossa d'olor). 5. Posar en valor el patrimoni natural i cultural. 6. Fomentar la curiositat envers el medi ambient.
Descripció de l'activitat:
Durant el recorregut pel jardí botànic, els alumnes descobreixen el nom científic i el nom comú d'una selecció de plantes, la procedència, els trets característics, les curiositats i els usos.
En acabar el recorregut, es duu a terme una activitat manipulativa que consisteix a fer una bossa d'olor amb plantes aromàtiques descobertes al jardí, ideal per perfumar qualsevol ambient.
S'hi inclou un petit quadern de suport per a cada alumne a fi d'afavorir la identificació de les plantes durant la visita i el treball posterior a l'aula.
Materials utilitzats:
Com a recurs pedagògic, a l'inici de l'activitat es reparteix un quadern de suport a cada alumne/a. Aquest quadern conté les fitxes de les plantes que s'identificaran i s'observaran, i a les quals es posarà nom. És un recurs que facilita la identificació visual de les plantes durant el recorregut i afavoreix el treball posterior a l'aula, on es podran dur a terme les propostes educatives que conté el quadern al ritme que decideixi el docent.
Mecanismes d'avaluació:
En finalitzar l'activitat, es facilita al professor/a acompanyant una enquesta en línia perquè avaluï l'activitat realitzada quant a continguts, dinàmica, qualitat dels recursos pedagògics i grau de satisfacció de la visita.
Observacions:
Les activitats comencen a les 10 o a les 12 h. En tots dos casos cal arribar al jardí 30 minuts abans. Durant aquest temps es pot esmorzar a la zona d'esbarjo i utilitzar els lavabos de l'interior del jardí.