Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Matemàtiques al castell
Descripció breu:
Antigament, els enginyers i arquitectes eren els encarregats de dissenyar la construcció de fortaleses. Ateses les característiques d'aquest tipus de construccions, a la vegada arquitectura i defensa, calia tenir experiència en la milícia i la guerra i també coneixements científics de matemàtiques.
A través de fórmules matemàtiques i dosis d'història, els i les alumnes faran el recorregut al castell d'Hostalric i ajudaran l'enginyer Thomas de Morla a resoldre els enigmes que els portaran a trobar la clau de la història.
Lloc o equipament:
Castell d'Hostalric
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: No
Durada:
3 hores
Preu/alumne original:
10 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
7.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
La proposta didàctica treballa el conjunt arquitectònic de la fortalesa d'Hostalric des de l'àrea de les matemàtiques. L'objectiu és afavorir el desenvolupament de les competències bàsiques a partir d'una mirada matemàtica envers el patrimoni.
Els continguts es basen en: orientació, càlcul d'àrees i volums, proporcionalitat i equivalències, mitjanes, geometria i mesures.
Descripció de l'activitat:
Es comença amb una visita guiada de la mà dels guies d'Hostalric. A continuació es du a terme l'activitat Matemàtiques al castell, en què es planteja l'objectiu: resoldre els enigmes plantejats per aconseguir trobar la clau amagada.
Materials utilitzats:
Dossiers didàctics i cintes mètriques
Mecanismes d'avaluació:
A part de la gratificació donada pel mateix organitzador, que es tracta de veure la maqueta interactiva, els mestres poden premiar els alumnes a nivell avaluatiu de les assignatures de matemàtiques.
Observacions:
Reserves amb antelació per assegurar-ne la disponibilitat.