Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Descobrint la Gerunda romana. Opció 1
Descripció breu:
Itinerari pel Barri Vell de la ciutat de Girona, on l'alumnat descobrirà les restes de la Gerunda romana. L'itinerari s'acompanya d'un taller en què l'alumnat reproduirà els passos a l'hora de fundar una ciutat romana: posarà en pràctica l'ús de la groma per poder traçar el cardo i el decumanus. Per acabar, construiran un tros de calçada romana.
Lloc o equipament:
Museu d'Arqueologia de Catalunya - Girona, ubicat al monestir de Sant Pere de Galligants
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: No
Educació secundària: Si
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1.30 h
Preu/alumne original:
4 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
1.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Apropar-se al coneixement, la identificació i l'estudi del patrimoni romà de Girona.
Adquirir i utilitzar vocabulari propi de la matèria.
Valorar el patrimoni històric i cultural de la ciutat de Girona.
Interpretar plànols urbans.
Descobrir les funcions dels espais i dels edificis: el temple i el fòrum.
Descripció de l'activitat:
Itinerari pel Barri Vell de la ciutat de Girona, on l'alumnat descobrirà les restes de la Gerunda romana. L'itinerari s'acompanya d'un taller en el qual l'alumnat reproduirà els passos a l'hora de fundar una ciutat romana: posarà en pràctica l'ús de la groma per poder traçar el cardo i el decumanus. Per acabar, l'alumnat construirà un tros de calçada romana.
Materials utilitzats:
Material gràfic de suport, groma, maqueta d'una calçada romana, bols, pinzells, argila, sorres de diferents textures.
Mecanismes d'avaluació:
Es lliurarà un qüestionari per al professor responsable i per a l'educador que guia l'activitat.
Observacions: