Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Fundació Emys

Crta. Santa Coloma, km 21
Riudarenes - Selva
Telèfon: 972164957
Fax:
educacio@fundacioemys.org
www.fundacioemys.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Buscant pistes. Trobem rastres!


Descripció breu:

Com podem saber si viuen animals en un bosc? Què són els rastres? Quins tipus de rastres hi ha? Aquestes preguntes ens ajudaran a comprendre que els rastres són els senyals dels animals que viuen als boscos i que, mitjançant l'observació, els podem identificar. A través dels nostres sentits i ampliant la mirada, encara que no en siguem experts, podrem identificar a quin animal pertany un rastre.


Lloc o equipament:

Centre educatiu, seu de la Fundació Emys (Can Moragues, Riudarenes) o algun espai natural de l'entorn de l'escola.


Nivell educatiu:

Educació infantil: Si

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

2 h i 30 min


Preu/alumne original:

8 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

5.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Aprendre a anar al camp i activar els sentits, principalment la vista; 2. Descobrir els diferents rastres que poden deixar els animals; 3. Aprendre a diferenciar-los i a identificar-los; 4. Conèixer què podem trobar tenint en compte els diferents espais en els quals ens movem.


Descripció de l'activitat:

L'estructura de l'activitat és la següent: 1. Preguntes inicials sobre els rastres; 2. Explicació teòrica de què són, on els podem trobar i de quants tipus n'hi ha; 3. Part pràctica per identificar mostres de banyes i plomes; 4. Conclusions finals.


Materials utilitzats:

Llibretes de camp, llapis, bolígrafs, colors, gomes, maquinetes, bosses hermètiques, càmera de fotos, guia de rastres, pots amb tap, regle, lupa...


Mecanismes d'avaluació:

L'avaluació es fa mitjançant una enquesta en format digital que s'entrega al professorat i en la qual es revisen la durada, l'organització, els materials de suport, el contingut, les dinàmiques, la tasca de l'educador/a, etc. Un cop es fa el retorn, es guarda amb el resum de l'activitat elaborat per l'educador/a que ha dirigit la sessió. D'aquesta manera, podem anar millorant i polint els tallers.


Observacions:

L'activitat i el nivell dels continguts s'adapten a cada un dels grups d'edat. Cal dur calçat i roba còmodes, així com roba d'abric segons l'estació de l'any i el lloc on es desenvolupa l'activitat. Recomanem fer l'activitat a Can Moragues, en algun entorn natural o a prop d'un centre educatiu on es puguin trobar rastres. Es pot dinar a la mateixa finca de Can Moragues, on disposem de diferents espais i de lavabos.