Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Fundació Emys

Crta. Santa Coloma, km 21
Riudarenes - Selva
Telèfon: 972164957
Fax:
educacio@fundacioemys.org
www.fundacioemys.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

De l'hort a taula


Descripció breu:

L'horticultura és molt important dins dels tipus d'agricultura existents i és un element bàsic en la nostra alimentació, i més l'horticultura ecològica, que té en compte la natura i les persones. Aquesta activitat ens permet  transmetre als infants i joves d'on venen una part dels aliments, quins tipus d'hortalisses hi ha en funció de l'estació de l'any i el lloc on ens trobem, com funciona i com s'organitza un hort, quins elements habiten l'hort (plantes, arbres, animals, el sòl...) i com ens en podem alimentar.


Lloc o equipament:

Centre educatiu o seu de la Fundació Emys (Can Moragues, Riudarenes),


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: Si

Educació secundària: Si

Cicles formatius: No

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

2 h i 30 min


Preu/alumne original:

8 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

5.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Conèixer els conceptes bàsics del funcionament i les parts d'un hort, així com els principis de l'agricultura ecològica; 2. Conèixer les hortalisses, com es classifiquen, quan es poden trobar a l'hort (sembra, recol·lecció, etc.) i què necessiten per créixer; 3. Comprendre l'hort com un hàbitat en el qual interactuen diferents espècies vegetals i animals; 4. Entendre el concepte de biodiversitat a través del coneixement i l'exploració d'un hort i els espais pròxims; 5. Comprendre que ens podem alimentar amb el que recollim de l'hort.


Descripció de l'activitat:

A partir d'una breu introducció als orígens i la història de l'agricultura, amb els alumnes ens endinsem en el món de l'horticultura. Dividim l'activitat en quatre parts, de manera que l'estructura és la següent: 1. Introducció; 2. L'hort: història, funció i parts; 3. L'hort com a hàbitat: espècies vegetals i espècies animals; 4. Visita a l'hort; 5. Sembra d'una llavor d'una planta de temporada, cura i reg.


Materials utilitzats:

Targetes didàctiques explicatives dels components de l'hort, joc de preguntes (test), eines de l'hort, llavors...


Mecanismes d'avaluació:

L'avaluació es fa mitjançant una enquesta en format digital que s'entrega al professorat i en la qual es revisen la durada, l'organització, els materials de suport, el contingut, les dinàmiques, la tasca de l'educador/a, etc. Un cop es fa el retorn, es guarda amb el resum de l'activitat elaborat per l'educador/a que ha dirigit la sessió. D'aquesta manera, podem anar millorant i polint els tallers.


Observacions:

L'activitat i el nivell dels continguts s'adapten a cada un dels grups d'edat. Cal dur calçat i roba còmodes, així com roba d'abric segons l'estació de l'any i el lloc on es desenvolupa l'activitat. La millor època per fer el taller és de març a novembre. Recomanem fer-lo a Can Moragues perquè disposem d'hort, eines, etc. També demanem que, en el cas de fer-lo a l'escola, el centre tingui hort o bé hi hagi un hort a prop que puguem visitar. Es pot dinar a la mateixa finca de Can Moragues, on disposem de diferents espais i de lavabos.