Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
La construcció ecològica
Descripció breu:
Sabies que la terra és un dels materials més bons per construir, que necessita poca energia per esdevenir material útil i que alguns animals fa anys que la utilitzen per fabricar els seus nius, caus, etcètera?
Si alguna vegada has sentit els termes bioconstrucció o construcció ecològica i t'han cridat l'atenció, ara és el moment d'aprendre i experimentar sobre els productes sostenibles que ens poden ajudar a tirar endavant un món millor, lluny de productes formats a base de petroli.
Lloc o equipament:
Centre educatiu i pati o entorn proper.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
3 h i 30 min
Preu/alumne original:
8 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
5.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Descobrir materials sostenibles per a la construcció d'habitatges i també nius o refugis d'animals; 2. Manipular productes naturals; 3. Adonar-se que un estil de vida sostenible és possible; 4. Descobrir diferents tècniques de bioconstrucció segons les cultures d'arreu del món.
Descripció de l'activitat:
Comencem amb una projecció, on descobrirem mètodes de construcció habituals i introduïm els participants en els diferents mètodes de bioconstrucció, els materials i les tècniques. També els despertem la curiositat sobre quins habitants del món viuen en cases construïdes amb terra i si han triat viure així o no.
Tot seguit, sortim a l'exterior a buscar diferents textures de sòl, despertem l'interès sobre aquest producte i comprovem si és un recurs abundant o escàs. A continuació, comencem el taller pràctic, en què cada alumne/a manipula el morter base amb palla elaborat a l'Empordà, amb material de la mateixa comarca. Finalment, es fan les barreges amb tints naturals i es pinta l'estructura creada.
Materials utilitzats:
Projecció, morter de base amb palla, aigua, paper de diari, galledes, safates, lupes, tints naturals, pots i pinzells.
Mecanismes d'avaluació:
Per al centre educatiu, avaluació mitjançant la diana d'avaluació global dels aprenentatges assolits, que es facilita adaptada als objectius de l'activitat.
Per a l'entitat, enquesta normalitzada de la Diputació de Girona.
Observacions:
Activitat pensada per fer dins i fora de l'aula, si és possible amb un punt d'aigua a prop. Cal disposar d'una aula amb projector per a l'inici de l'activitat.