Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Som la clau del canvi
Descripció breu:
Taller pràctic en què coneixerem què és el canvi climàtic i la situació d'emergència climàtica global, i descobrirem com podem canviar els nostres hàbits quotidians per mitigar-ne l'efecte. Mostres i exemples de l'ús d'energies alternatives i netes. Creació de petits prototips que funcionen amb energies netes per veure'n l'eficàcia.
Lloc o equipament:
Centre escolar, entitat o equipament municipal.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
2-4 h
Preu/alumne original:
10.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
8 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Conèixer què és el canvi climàtic, identificar l'estat d'emergència climàtica i les conseqüències locals i globals; 2. Ser conscients que els hàbits quotidians en despesa energètica tenen un efecte directe sobre el canvi climàtic; 3. Identificar i afavorir actituds i hàbits encaminats a la minimització de la despesa energètica i a l'ús de fonts d'energia sostenibles per mitigar-ne els efectes; 4. Promocionar l'ús d'energies renovables i netes en els àmbits domèstic, escolar i públic.
Descripció de l'activitat:
El planeta en perill, l'emergència climàtica i els efectes globals.
L'efecte hivernacle: com funciona, què el provoca i conseqüències.
Jocs i dinàmiques actives sobre les conseqüències del canvi climàtic a escala local i global.
I jo què hi puc fer? Anàlisi i avaluació del nostre dia a dia: activitats de la quotidianitat que requereixen l'ús d'energia.
Identificació i classificació de les diferents fonts d'energia.
Demostracions amb sistemes domèstics i aparells que funcionen amb energies renovables.
Creació de prototips a petita escala de ginys domèstics que utilitzen energies alternatives i netes.
Materials utilitzats:
Maleta pedagògica del canvi climàtic («Planeta Terra, experimentem l'efecte hivernacle»); làmines de les energies; material pels jocs «Desglaç!», «Stop gasos» i «Apaga el llum»; mostres d'aparells que funcionen amb diferents tipus d'energies netes. Aparells, forn solar i joguines per a les demostracions, i tot el material necessari per al taller de creació de ginys (material de rebuig, tisores, cola, corda/cordill, fustes, recipients...).
Mecanismes d'avaluació:
Mecanisme d'avaluació:
dinàmica de percepció sobre la valoració que fan els participants de l'activitat i l'impacte que els ha provocat, i sobre la intenció de canvi d'hàbits a escala individual.
Indicador:
nombre de participants que incorporen canvis d'hàbits en la quotidianitat i/o ús d'energies alternatives en l'àmbit domèstic; implementació d'energies netes al centre, escola o equipament.
Observacions:
L'activitat es pot emmarcar en la Setmana Europea de l'Energia Sostenible.