Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

GISFERA

Carrer Indústria 6 1er A
Celrà - Gironès
Telèfon: 660926223
Fax: 972126225
educacio@gisfera.com
http://www.gisfera.com
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Energies renovables, sí, però on les posem?


Descripció breu:

Activitat de joc de rol (role-playing) en què ens posarem en la pell dels ajuntaments, les empreses energètiques i els grups ecologistes per debatre quin és el millor lloc per instal·lar una central d'energia renovable.


Lloc o equipament:

Centre escolar.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

3 h


Preu/alumne original:

7 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

4.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Donar a conèixer les problemàtiques ambientals que comporta instal·lar centrals d'energies renovables en zones d'impacte ambiental; 2. Reflexionar sobre el model energètic actual.


Descripció de l'activitat:

L'activitat s'inicia amb una presentació ràpida sobre les energies renovables i els models energètics. La segona dinàmica és un joc de rol en què, per grups, els participants es posen en el lloc d'empresaris, alcaldes, ecologistes o biòlegs. L'activitat està plantejada com a dinàmica i lúdica (amb elements sorpresa, notícies bomba i attrezzo). Acabem la sessió amb una conclusió i possibles solucions.


Materials utilitzats:

Prsesentació, attrezzo i targetes de joc.


Mecanismes d'avaluació:

Avaluació dels docents del programa i avaluació interna de l'entitat.


Observacions: