Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Iaeden

C/ Santa Margarida, 9 1er
Figueres - Alt Empordà
Telèfon: 972670531
Fax:

www.iaeden.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Auditoria ambiental per naturalitzar el pati de l'escola


Descripció breu:

Els alumnes aprendran la necessitat de naturalitzar el pati de l'escola i alguns recursos per aconseguir-ho. Registraran la distribució i la quantitat de fauna i flora. Amb el suport dels docents, deduiran millores que s'aprofitaran didàcticament, com ara muntar una bassa d'aigua o menjadores per a ocells, fer-hi un hort o enjardinaments, instal·lar un compostador, un hotel d'insectes o caixes niu per a ocells... Un cop dissenyat el pla d'acció, el presentaran al claustre de l'escola per ser aprovat i implementat.


Lloc o equipament:

Aula i pati de l'escola.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: No

Durada:

2 h


Preu/alumne original:

5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

3.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Naturalitzar el pati de l'escola mitjançant la identificació de les zones potencialment naturalitzables, les espècies que es volen recuperar, els recursos materials necessaris i el pressupost disponible; 2. Fomentar la participació i el compromís ambiental, l'esperit crític envers la pèrdua de biodiversitat i l'actitud de cercar solucions davant els reptes ambientals.


Descripció de l'activitat:

Després de visionar un seguit de diapositives digitalitzades, els alumnes entendran la necessitat de naturalitzar el pati de l'escola i coneixeran alguns recursos per aconseguir-ho. Tot seguit, recolliran dins d'unes plantilles la distribució i la quantitat de fauna i flora que hi ha al pati. Amb posterioritat a aquesta activitat, i amb el suport dels docents, els alumnes decidiran quines millores s'hi poden fer, com ara instal·lar una bassa d'aigua o menjadores per a ocells, fer-hi un hort o uns enjardinaments amb plantes remeieres, instal·lar un compostador, caixes niu per a ratpenats, un hotel d'insectes o caixes niu per a ocells... A més a més, tots aquests recursos poden aprofitar-se didàcticament i experimentalment. Amb posterioritat a aquesta activitat, i un cop dissenyat el pla d'acció que es derivi de les dades obtingudes, els alumnes el presentaran al claustre de l'escola per tal que sigui aprovat i se n'iniciï la implementació.


Materials utilitzats:

Un quadern, una fitxa de registre, càmera de fotos i cintes mètriques per prendre mesures, a part d'un ordinador i una pantalla per a la xerrada introductòria dins de l'aula.


Mecanismes d'avaluació:

Per avaluar el nivell pedagògic de l'activitat, es duu a terme una enquesta digital que es proporciona al professorat en què s'avaluen la durada, l'organització, els materials de suport, el contingut i el rendiment dels educadors. Aquesta informació ens ajuda a millorar l'activitat i a perfeccionar-la.


Observacions:

Els continguts que s'imparteixen durant l'activitat estan adaptats a cada nivell educatiu segons el currículum escolar. Aquesta activitat correspon tan sols a la primera part d'un procés que hauria de continuar, tot seguit, amb l'elaboració d'un pla de millora amb el suport dels tutors, la seva presentació per part dels alumnes davant del claustre de l'escola, la seva aprovació, si escau, i la seva implementació.