Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Encanta't amb l'aigua
Descripció breu:
Conjunt d'activitats variades i divertides per conèixer l'aigua com un element complex des de diferents punts de vista, a partir de les llegendes que s'han creat al seu voltant o amb un tast d'aigues diferents i sorprenents, passant per jocs màgics amb l'aigua i l'anàlisi de l'aigua que hi ha al planeta.
Lloc o equipament:
Centre educatiu.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1 h i 30 min
Preu/alumne original:
10 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
8.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Plantejar l'estudi d'un concepte des de múltiples punts de vista; 2. Sorprendre'ns amb allò que té d'extraordinari el que ens sembla ordinari; 3. Descobrir que la ciència de l'aigua és divertida i sorprenent; 4. Adquirir consciència sobre l'aigua d'una manera visual i intuïtiva; 5. Introduir l'aigua com a concepte màgic; 6. Entendre que l'aigua pot tenir gust, olor, color... i continuar sent potable i
apreciada; 7. Gaudir de l'aigua sense mullar-nos (a menys que convingui).
Descripció de l'activitat:
1. Després de fer una llista senzilla amb les coses més importants que els alumnes saben sobre l'aigua, els
plantejarem una qüestió: segur que l'aigua potable no té gust, ni olor, ni color? 2. La memòria de l'aigua. Farem una petita demostració i deixarem el dubte per al final
de la sessió.
3. L'aigua de tot el món. Sobre una quadrícula i de manera molt visual, representarem
els tipus i les proporcions d'aigua (i terra) que hi ha al món. Es donaran als alumnes les proporcions
i hauran d'emmarcar la quantitat de quadradets corresponents.
4. Llegendes d'aigua. Explicarem algunes llegendes de l'aigua que fan referència a la
qüestió plantejada i que ens faran pensar. 5. L'aigua és màgica. Amb uns experiments senzills però molt visuals, veurem que
l'aigua pot fer coses que ningú diria, que semblen màgiques però són ciència (coses que els alumnes podran reproduir fàcilment a casa).
6. Tast d'aigües. Acabarem fent un tast de diferents aigües per tenir-ho tot més clar i
poder decidir entre aigua de l'escola o aigua d'ampolla.
Materials utilitzats:
Per part de l'escola: un vas de vidre, una cullera, un llapis de color blau i un altre de color
verd o marró. Per part de l'organització: diferents aigües.
Mecanismes d'avaluació:
Anàlisi a l'inici sobre el que sap l'alumnat i posada en comú final, que avalua els conceptes i les perspectives treballats durant la sessió.
Observacions:
El preu, 10 euros, es pot reduir a 7 euros en cas que es facin dues sessions (d'1 h i 30 min cadascuna) en un matí.