Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Un pati ple de vida!
Descripció breu:
Taller per descobrir, conèixer i afavorir la fauna que conviu al nostre pati. Construcció d'un jardí de papallones, un hotel d'insectes, caixes niu i/o menjadores per a ocells.
Lloc o equipament:
Centre escolar, entitat o equipament municipal.
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
2-4 h
Preu/alumne original:
10.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
8 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Afavorir la biodiversitat al pati de l'escola, el jardí o l'espai exterior d'un centre o equipament municipal; 2. Valorar la importància dels éssers vius, els beneficis que ens aporten i les funcions en l'ecosistema; 3. Identificar els insectes i els ocells com a agents per a la pol·linització de les plantes; 4. Desenvolupar actituds proactives de respecte i estima cap als éssers vius.
Descripció de l'activitat:
Qui viu al pati?: Els éssers vius del nostre pati: animals i plantes. Quins són, on viuen, de què s'alimenten.
Relacions tròfiques entre els éssers vius. La xarxa tròfica del pati, les cadenes alimentàries.
Què podem fer?: Estudi de l'espai exterior, planificació de possibilitats i concreció de les propostes.
Creació d'estructures per afavorir la presència d'éssers vius al pati o espai exterior.
Materials utilitzats:
Guies d'identificació, claus dicotòmiques, lupes, cintes mètriques, material divers per a la construcció del jardí, hotel d'insectes, caixes niu i menjadores. Plantes amb flors autòctones, pales, terra, recipients.
Mecanismes d'avaluació:
Mecanisme d'avaluació:
dinàmica de percepció sobre la valoració que fan els participants de l'activitat i l'impacte que els ha provocat, i sobre la intenció de canvi d'hàbits a escala individual.
Indicador: percentatge d'ocupació de les diverses estructures construïdes.
Observacions:
Activitat que es pot emmarcar en la Setmana de la Natura.
Segons el tipus i la quantitat de plantes i/o estructures a construir, possibilitat d'aplicar un suplement pel cost del material extra (per concretar amb l'escola, el centre o l'equipament).