Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Sorbus, SC

Pl. Catalunya, 2, 2n 2a
Sant Gregori - Gironès
Telèfon: 972272753
Fax:
info@sorbus.cat
www.sorbus.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Educació de proximitat


Descripció breu:

Activitat que es desenvolupa a l'entorn immediat del centre educatiu, amb l'objectiu de conèixer la biodiversitat més propera i la importància de conservar-la. Es proposa sortir al bosc, al riu o als camps més propers, amb la utilització de materials educatius específics adaptats a cada indret, i potenciar-hi petits espais per augmentar la biodiversitat.


Lloc o equipament:

Centre educatiu i entorn immediat.


Nivell educatiu:

Educació infantil: Si

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

3 h i 30 min


Preu/alumne original:

9 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

6.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Conèixer el medi proper al centre educatiu; 2. Valorar la biodiversitat propera al nucli on viuen els participants i sensibilitzar-se sobre la necessitat de conservar-la; 3. Aprendre a identificar els beneficis ecosistèmics que rebem; 4. Exercitar la capacitat per identificar, preservar i recuperar punts calents de biodiversitat prop del centre educatiu. 


Descripció de l'activitat:

D'acord amb els interessos del professorat i el treball previ de l'alumnat, se selecciona prèviament el bosc, riu o espai agrícola de l'entorn més immediat al centre educatiu on es durà a terme l'activitat. Amb el guiatge dels educadors, els alumnes observen els éssers vius i construeixen un trencaclosques de l'ecosistema triat. Això es fa reflexionant sobre l'ecologia dels éssers vius trobats, els beneficis que ens aporten (pol·linització dels conreus, prevenció de malalties, depuració de l'aigua, etc.) i sobre com els afecten les activitats humanes. L'alumnat ha d'implicar-s'hi activament localitzant punts calents de biodiversitat, com ara piles de troncs i basses, i arranjant-los d'acord amb les indicacions del monitor/a. Un cop acabada l'activitat, es proporciona un mapa del recorregut fet amb les principals espècies vistes, per convidar les famílies a anar-hi.


Materials utilitzats:

Preparació de la sortida en contacte amb els alumnes i el professorat per veure quin coneixement tenen del seu entorn. Un cop escollida la zona on es farà l'activitat, es recopila material gràfic per fer una petita guia de la biodiversitat que hi ha a l'entorn del centre educatiu. Material en suport informàtic amb propostes de treball previ i posterior a la sortida adaptats a cada indret. Guies i lupes de camp. Trencaclosques de l'ecosistema treballat (bosc mediterrani, riu, camps de conreu, etc.).


Mecanismes d'avaluació:

Conversa avaluativa final amb els alumnes per valorar els coneixements adquirits: per mesurar-ne el grau d'assoliment, es prendrà en consideració l'anàlisi crítica de l'impacte de les activitats humanes, la seva capacitat per contrastar informació i la motivació per compartir-ho. Valoració conjunta de l'equip de monitors i el professorat. Lliurament d'una enquesta a la família, que ha de retornar emplenada, per quantificar quants alumnes han sortit amb la família a fer el mateix itinerari. Valoració de l'enquesta un cop rebuda.


Observacions:

El contingut i la dinàmica de l'activitat estan subjectes a les característiques de l'indret seleccionat amb el centre educatiu.