Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Escola de Natura - Fundació Esplai Girona

C\ Dr. Antic Roca Nº 38 3r pis
Girona - Gironès
Telèfon: 972249326
Fax:

https://www.fundacioesplaigirona.cat/
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

D'on ve l'aigua?


Descripció breu:

El nostre estil de vida depèn cada cop més de la disponibilitat d'aigua dolça. Al problema de l'ús hi hem d'afegir el de la brutícia. L'aigua és un recurs del tot necessari però limitat. Per tant, cal fer-ne un ús al més assenyat possible, controlant la quantitat d'aigua que usem i les substàncies que hi aboquem.


Lloc o equipament:

Espai exterior o pati de l'escola.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: No

Durada:

1 h i 30 min


Preu/alumne original:

5.6 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

4.1 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Entendre la importància de l'aigua per als éssers humans; 2. Comprendre que només disposem d'una petita part de l'aigua del planeta i que, per tant, l'aigua és un recurs limitat; 3. Considerar la gravetat de la pèrdua de qualitat de l'aigua; 4. Adonar-se de les importants conseqüències dels abocaments que hi fem.


Descripció de l'activitat:

Ens dividirem en petits grups i crearem un riu, i mitjançant diverses activitats de gimcana comprovarem com va canviant l'aigua. Al final, cada riu arribarà al mar amb un determinat nombre de gotes: algunes d'aigua neta, d'altres d'aigua bruta amb matèria orgànica i d'altres d'aigua altament contaminada. Un cop finalitzada l'activitat, farem una posada en comú en la qual els infants verbalitzaran quines han estat les zones on els rius han perdut més aigua, si els rius han filtrat aigua bruta a les aigües subterrànies, si han donat aigua bruta als éssers vius, etc.


Materials utilitzats:

15 fulls de paper blanc; 2 cartolines blanques; 15 bosses, caixetes o ampolles; 100 mongetes seques blanques; 90 cigrons; 40 mongetes seques de colors; un gong o un xiulet; retoladors; cordill (per penjar les pistes); 20 sobres; 20 fulls de paper (per als jeroglífics); 5 fulls de paper (per als recorreguts).


Mecanismes d'avaluació:

Avaluació prèvia per saber el grau de coneixement dels participants i adaptar l'activitat segons el nivell. Grau de participació de l'activitat. Dinàmica final grupal per conèixer quines sensacions han tingut els participants al llarg de l'activitat. Als docents se'ls lliura una fitxa de valoració, de la qual s'extreuen les conclusions de l'activitat. Posada en comú amb l'equip de monitors.


Observacions:

En aquesta activitat l'entitat aporta tot el material. Es demana portar roba adequada d'acord amb la previsió del temps i calçat adequat per caminar.