Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Terracotta Museu

C/Sis d'octubre, 99
Bisbal d'Empordà, la - Baix Empordà
Telèfon: 972642067
Fax:
reserves.terracotta@labisbal.cat
http://www.terracottamuseu.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Trencadís en moviment


Descripció breu:

El Terracotta Museu ocupa el lloc d'una de les fàbriques de revestiments ceràmics més antigues de la Bisbal, fundada el 1928. Però què són els revestiments industrials? I la ceràmica vidriada? Ho descobrirem conjuntament, amb una visita al Museu i una experimentació directa al taller a partir de la qual farem una breu peça d'animació.


Lloc o equipament:

Terracotta Museu.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

2 h


Preu/alumne original:

9.5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

7 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Donar a conèixer la ceràmica vidriada de revestiment com a exemple de ceràmica industrial, amb formes més geomètriques o descompostes a partir de la tècnica del trencadís. 2. Incidir en conceptes com el reciclatge, l'efímer i el fragment.


Descripció de l'activitat:

El Terracotta Museu ocupa el lloc d'una de les fàbriques de revestiments ceràmics més antiga de la Bisbal, fundada el 1928. Però què són els revestiments industrials? I la ceràmica vidriada? Ho descobrirem conjuntament, amb una visita al Museu i una experimentació directa al taller. Els revestiments ceràmics poden ser des de paviments fins a arrimadors per a les parets, usos en què la ceràmica demostra ser un material resistent i alhora decoratiu. Si combinem rajoles de diferents mides, colors i formes geomètriques, crearem autèntiques obres col·lectives d'un alt impacte visual. En el taller treballarem amb rajoles, posarem l'accent en les composicions i practicarem en directe el trencadís per tal de crear a partir de la destrucció i de la importància del fragment com a element plàstic i de composició; a través de la tècnica de l'stop-motion crearem diferents composicions i moviments en el trencadís per tal de crear un film abstracte d'animació.


Materials utilitzats:

- Rajoles i fragments de rajoles llises de diferents colors. - Tauletes amb un programa d'edició de stop-motion.


Mecanismes d'avaluació:

S'estableixen els mecanismes d'avaluació permanent del projecte educatiu i de les activitats, les quals preveuen l'avaluació inicial, l'avaluació del procés de l'activitat i l'avaluació final. Es faran enquestes a alumnes, professors i educadors (vegeu el projecte educatiu i l'annex 10: Models d'enquesta). Es recolliran les dades de les diferents avaluacions, qualitatives i quantitatives, a través del buidatge de les enquestes i l'elaboració de gràfiques estadístiques per fer les propostes de millora.


Observacions: