Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Associació Atzagaia

C/ Pau Casals, núm. 9
Bisbal d'Empordà, la - Baix Empordà
Telèfon: 628819820
Fax: -
atzagaia@gmail.com
www.atzagaia.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Qui és qui a la muntanya de Sant Julià de Ramis?


Descripció breu:

A la carena de la muntanya de Sant Julià de Ramis, fa més de 2.500 anys, els ibers hi van construir un poblat que al cap d'uns quants segles passà a mans del romans... I d'altres pobles! Mitjançant el recorregut pel jaciment arqueològic i alguns reptes, descobrirem quines societats van viure en aquest espai i experimentarem amb algunes feines i amb materials que van utilitzar ibers i romans.


Lloc o equipament:

Castellum Fractum de la muntanya de Sant Julià de Ramis


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

Mitja jornada


Preu/alumne original:

6 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

3.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Situar en la línia del temps les societats ibera i romana, i conèixer-ne les característiques principals. 2. Descobrir materials i objectes propis de la cronologia i interactuar-hi. 3. Interpretar el passat interactuant amb el patrimoni arqueològic com a font d'informació. 4. Establir vincles entre l'entorn natural i les societats humanes al llarg del temps.


Descripció de l'activitat:

L'activitat s'inicia davant un gran eix cronològic i amb una breu introducció a l'espai on ens trobem. Tot seguit, es porta a terme una dinàmica de descoberta del jaciment arqueològic guiada per l'educadora en què els alumnes aniran descobrint aspectes de les diferents societats que hi van habitar mitjançant petits reptes en diferents espais del jaciment. Alhora, els alumnes aniran aconseguint materials i imatges que en acabar caldrà que situïn en l'eix cronològic utilitzant el coneixement adquirit. Tot seguit ens centrarem en una tasca que haurem descobert de la societat ibera o romana per fer un taller que els docents podeu escollir entre els elements següents: teixit, ceràmica o escriptura ibèrica.


Materials utilitzats:

Eix cronològic, reproduccions de materials i objectes diversos, il·lustracions de la recreació de l'espai arqueològic, fang, telers, fibres vegetals, plom, punxons, alfabets ibers.


Mecanismes d'avaluació:

La darrera part de l'activitat es dedicarà a les conclusions per consolidar els aprenentatges realitzats pels alumnes. L'avaluació dels docents sobre el funcionament de l'activitat s'avaluarà amb les enquestes del programa Indika.


Observacions: