Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Portem la prehistòria! Artistes del passat
Descripció breu:
Mitjançant recursos visuals, materials i manipulatius, introduirem els participants en la cronologia prehistòrica: gènere de vida, paisatge, fauna, eines... A l'espai d'art ens aproparem a les manifestacions artístiques del passat, fent pintura, gravats o ornamentació.
Lloc o equipament:
Centre escolar.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
Mitja jornada.
Preu/alumne original:
6 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
3.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Acostar la prehistòria als infants. 2. Reconèixer les primeres manifestacions artístiques dels humans. 3. Experimentar amb recursos naturals i materials propis del període.
Descripció de l'activitat:
L'activitat es duu a terme en tres espais temàtics. A l'espai de prehistòria, utilitzant imatges i reproduccions d'objectes prehistòrics, descobrirem el gènere de vida dels humans i com aprofitaven els recursos minerals, vegetals i animals. A l'espai d'art rupestre, recrearem les pintures de la prehistòria amb pigments minerals, plomes i tampons de pell. A l'espai d'art moble, els participants podran gravar una plaqueta amb un burí de sílex, o fer un collaret de petxina.
Materials utilitzats:
Per a l'espai de prehistòria: imatges, reproduccions de cranis humans, d'eines de la prehistòria (paleolític i neolític), recipients de ceràmica, cistells, pells, banyes de cérvol...
Per a l'espai d'art rupestre: imatges de pintures rupestres, pigments minerals, plomes i tampons de pell.
Per a l'espai d'art moble: imatges i reproduccions de peces d'art (Venus i gravats en diferents suports), plaquetes i burins de sílex.
Per a l'espai d'ornamentació: imatges i reproduccions de collarets, cordill vegetal i curculles o petxines.
Mecanismes d'avaluació:
Enquestes del mateix programa «Indika» i sistema d'avaluació interna mitjançant enquestes al professorat i reunions de l'equip.
Observacions:
El centre escolar haurà de triar dos d'aquests tres espais: espai d'art rupestre, espai d'art moble o espai d'ornamentació.