Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Relats rodats
Descripció breu:
En Mercè Rodoreda, la presència dels símbols serveix per fer visible allò que és invisible: emocions, sensacions, records. Aquest taller té per objectiu oferir un primer tast de l'obra de l'escriptora catalana a través dels seus contes per aproximar l'alumnat, d'una banda, a la particular manera com l'autora elaborava els seus relats i, de l'altra, a l'extens món dels símbols, cabdal per comprendre la literatura rodorediana.
Lloc o equipament:
Centre d'educació secundària.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: No
Durada:
3 hores.
Preu/alumne original:
6 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
3.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Donar a conèixer l'obra de Mercè Rodoreda entre el públic lector més jove. 2. Desenvolupar el gust per la lectura. 3. Desenvolupar l'interès pels textos escrits com a font d'informació i d'aprenentatge. 4. Identificar els elements més representatius de l'obra de Mercè Rodoreda. 5. Interpretar el llenguatge literari: sentit figurat, frases fetes, expressions, etc. 6. Dramatitzar contes i altres textos literaris per aprofundir en el seu sentit.
Descripció de l'activitat:
L'educadora demanarà al grup què sap sobre Mercè Rodoreda: els sona el nom? En coneixen alguna obra? A partir d'aquí, amb la presentació "Mercè Rodoreda. Contra la vida, la literatura", s'exposarà breument la biografia de l'autora i les seves obres principals, subratllant el valor dels contes que la van retornar a l'univers literari després d'un període en què Rodoreda es va centrar en les arts pictòriques.
A partir d'aquí, ens centrarem en els contes: des de la perspectiva de la seva elaboració fins al seu valor simbòlic. Per això es repassarà el valor dels símbols (animals, vegetals i objectes) amb la intenció que l'alumnat assaboreixi el pes visual dels relats rodoredians. Per fer-ho, s'oferirà un exemple d'adaptació visual d'un dels contes de Rodoreda.
Tot seguit, dividirem la classe en quatre grups i repartirem els quatre contes, un per grup, que s'hauran d'adaptar.
Materials utilitzats:
Memòria USB amb material audiovisual, fitxes amb els contes triats, materials per preparar l'animació, 4 iPads, 4 safates,
4 trípodes, fulls blancs, bolígrafs, llapis.
Mecanismes d'avaluació:
Valoració per al professor/a i valoració per a l'alumne/a.
Observacions: