Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Empúries: Les pedres parlen
Descripció breu:
Aquesta visita comentada recorre els espais principals de la ciutat grega i de la ciutat romana per descobrir la història d'Empúries, així com els principals trets de les civilitzacions clàssiques que hi van habitar durant segles.
Lloc o equipament:
Museu d'Arqueologia de Catalunya - Empúries.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
1 h 45 min
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Conèixer els espais d'una ciutat grecoromana. 2. Descobrir la vida quotidiana de les persones gregues i romanes. 3. Identificar les característiques de la cultura clàssica. 4. Conèixer, valorar i respectar els aspectes bàsics de la cultura i la història pròpies i dels altres, així com el patrimoni artístic i cultural. 5. Apreciar la creació artística i comprendre el llenguatge de les diferents manifestacions artístiques, utilitzant diversos mitjans d'expressió i representació.
Descripció de l'activitat:
Aquesta activitat proposa un recorregut pels principals espais d'Empúries durant el qual l'educador/a acompanyarà els alumnes en la interpretació i la descoberta dels vestigis arqueològics. Coneixerem com era la vida en una ciutat clàssica, comprendrem la influència de la presència grega a la regió, el paper que va tenir la ciutat en el procés de romanització de la península Ibèrica i com va entrar en crisi fins al seu abandonament.
Gràcies a les restes existents, i amb el suport de material visual i audiovisual, descobrirem els espais més destacats de les dues ciutats, la grega Emporion i la romana Emporiae. Veurem quines funcions tenien aquests espais i els vincularem a la vida social, religiosa i econòmica de dues cultures cabdals en la nostra història, les quals han marcat profundament la societat actual en molts aspectes, ja que moltes de les seves influències encara es poden veure en les institucions, les idees i les pràctiques de la vida moderna.
Materials utilitzats:
- Dossier d'imatges (amb reconstruccions en 3D dels principals espais del jaciment). - Una tauleta amb imatges 3D d'alguns dels espais.
Mecanismes d'avaluació:
L'avaluació d'aquesta activitat és diversa: d'una banda, en acabar la visita es fa una breu posada en comú amb els alumnes per tal de fer un balanç final de l'activitat, i de l'altra, es proporciona una enquesta de satisfacció als docents responsables del grup, que han de valorar diversos aspectes conceptuals, competencials i didàctics de l'activitat. Els educadors també han de valorar el funcionament i la dinàmica de l'activitat realitzada amb cada grup.
Observacions:
El grup mínim per fer aquesta activitat és de vint alumnes.