Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Associació Atzagaia

C/ Pau Casals, núm. 9
Bisbal d'Empordà, la - Baix Empordà
Telèfon: 628819820
Fax: -
atzagaia@gmail.com
www.atzagaia.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Un dia a Kerunta amb la Kàlat


Descripció breu:

Descobrim l'espai arqueològic de Sant Julià de Ramis i hi passegem per mitjà de la narració d'un conte i de diferents espais sensorials i d'experimentació relacionats amb la vida de la societat ibera: el menjar, els conreus, les cases, l'artesania com la ceràmica i els teixits, i el naixement de la moneda. Cada alumne es produirà una peça de fang on reproduirà una moneda amb un tampó i una inscripció.


Lloc o equipament:

Castellum Fractum de la muntanya de Sant Julià de Ramis


Nivell educatiu:

Educació infantil: Si

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

Mitja jornada


Preu/alumne original:

6 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

3.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Acostar altres maneres de viure. 2. Descobrir diferents materials, objectes i el seu ús. 3. Explorar i interactuar en un espai arqueològic. 4. Vincular l'entorn natural i els humans. 5. Presentar la societat ibera.


Descripció de l'activitat:

Ens centrarem en un vas ceràmic iber trobat a Sant Julià per descobrir el mite de Demèter i Triptòlem a través d'un conte protagonitzat per la Kàlat, una nena ibera. Amb ella descobrirem qui van ser els ibers, com vivien, i la importància de l'agricultura per a aquest poble. Mitjançant diferents espais de descoberta i d'experimentació ens acostarem a alguns aspectes de la vida d'aquests ibers: els conreus, el menjar, les seves cases, l'artesania i el comerç, en el qual descobrirem l'arribada de les monedes. Cada alumne es produirà una plaqueta de fang on reproduirà una moneda amb un tampó i farà una inscripció ibèrica.


Materials utilitzats:

Imatges i il·lustracions, reproduccions ceràmiques, diferents eines, molí, cereals, llavors, aliments diversos, plantes aromàtiques, maqueta d'una casa, teler, fibres vegetals, cistells, fang, tampons, punxons.


Mecanismes d'avaluació:

El final de l'activitat es dedicarà a les conclusions i observacions dels infants per consolidar els aprenentatges. Amb el dossier lúdic enviat al centre es podran avaluar i assentar els aprenentatges dels alumnes. L'avaluació dels docents sobre l'activitat s'avaluarà amb les enquestes del programa Indika.


Observacions:

L'activitat per a cicle inicial es pot fer amb alumnat d'I5.