Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Un dia a Kerunta amb la Kàlat
Descripció breu:
Descobrim l'espai arqueològic de Sant Julià de Ramis i hi passegem per mitjà de la narració d'un conte i de diferents espais sensorials i d'experimentació relacionats amb la vida de la societat ibera: el menjar, els conreus, les cases, l'artesania com la ceràmica i els teixits, i el naixement de la moneda. Cada alumne es produirà una peça de fang on reproduirà una moneda amb un tampó i una inscripció.
Lloc o equipament:
Castellum Fractum de la muntanya de Sant Julià de Ramis
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
Mitja jornada
Preu/alumne original:
6 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
3.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Acostar altres maneres de viure.
2. Descobrir diferents materials, objectes i el seu ús.
3. Explorar i interactuar en un espai arqueològic.
4. Vincular l'entorn natural i els humans.
5. Presentar la societat ibera.
Descripció de l'activitat:
Ens centrarem en un vas ceràmic iber trobat a Sant Julià per descobrir el mite de Demèter i Triptòlem a través d'un conte protagonitzat per la Kàlat, una nena ibera. Amb ella descobrirem qui van ser els ibers, com vivien, i la importància de l'agricultura per a aquest poble. Mitjançant diferents espais de descoberta i d'experimentació ens acostarem a alguns aspectes de la vida d'aquests ibers: els conreus, el menjar, les seves cases, l'artesania i el comerç, en el qual descobrirem l'arribada de les monedes. Cada alumne es produirà una plaqueta de fang on reproduirà una moneda amb un tampó i farà una inscripció ibèrica.
Materials utilitzats:
Imatges i il·lustracions, reproduccions ceràmiques, diferents eines, molí, cereals, llavors, aliments diversos, plantes aromàtiques, maqueta d'una casa, teler, fibres vegetals, cistells, fang, tampons, punxons.
Mecanismes d'avaluació:
El final de l'activitat es dedicarà a les conclusions i observacions dels infants per consolidar els aprenentatges. Amb el dossier lúdic enviat al centre es podran avaluar i assentar els aprenentatges dels alumnes.
L'avaluació dels docents sobre l'activitat s'avaluarà amb les enquestes del programa Indika.
Observacions:
L'activitat per a cicle inicial es pot fer amb alumnat d'I5.