Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Les dones també hi eren: ODS d'igualtat de gènere
Descripció breu:
Amb quines qualitats s'associava la imatge de les dones a l'edat mitjana? Quin era el seu cànon de bellesa femení? Existien dones pintores al segle XIX? L'activitat pretén donar resposta a aquestes qüestions i portar a la reflexió amb perspectiva de gènere prenent com a punt de partida les obres d'art del museu perquè l'alumnat pugui crear i desenvolupar un taller participatiu d'alt valor social.
Lloc o equipament:
Museu d'Art de Girona.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: No
Educació secundària:
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
2 hores.
Preu/alumne original:
4 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
1.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Aportar noves mirades i desenvolupar el sentit crític. 2.
Prendre el món de l'art com un model de referència, inspiració i creativitat per generar processos de canvi i innovació social.
3. Treballar continguts específics de la història i la història de l'art (iconografia, artistes, corrents, etapes, etc.).
4. Adoptar un discurs amb perspectiva de gènere de les obres d'art i els períodes artístics i històrics.
5. Dotar l'alumnat d'eines bàsiques per portar a terme una campanya de comunicació i conscienciació.
Descripció de l'activitat:
L'ODS 5, aconseguir la igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nenes, posa al centre de l'acció l'estudi amb perspectiva de gènere i accions necessàries per ajudar a erradicar el masclisme de la nostra societat. «Les dones també hi eren: ODS d'igualtat de gènere» és una proposta educativa que permet als joves la possibilitat de desenvolupar accions d'alt valor social i territorial.
Mitjançant l'adaptació de diverses metodologies (com el visual thinking o el learning by doing), l'activitat busca generar un espai de reflexió crítica amb perspectiva de gènere i aplicar-ho a la història de l'art i a l'observació de les obres d'un museu.
Materials utilitzats:
Dossier per al professorat i material de suport a l'activitat.
Mecanismes d'avaluació:
Enquestes per al professorat i les educadores.
Observacions:
Aquesta activitat està basada en l'audioguia temàtica md'A en clau de dona, que es pot descarregar al lloc web Visitmuseum.