Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Associació Atzagaia

C/ Pau Casals, núm. 9
Bisbal d'Empordà, la - Baix Empordà
Telèfon: 628819820
Fax: -
atzagaia@gmail.com
www.atzagaia.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Qui va viure aquí? Investigació arqueològica


Descripció breu:

Com podem saber qui i com va utilitzar un espai de fa més de dos mil anys? A través d'un espai simulat del jaciment, els alumnes, en petits grups, portaran a terme una investigació seguint un procés d'estudi arqueològic: hauran de situar el material en l'espai, dibuixar, identificar les restes arqueològiques, i examinar-les per extreure'n informació. Amb tot aquest coneixement, caldrà que elaborin una hipòtesi que respongui a la pregunta: quan i com es va utilitzar aquesta espai?


Lloc o equipament:

Castellum Fractum de la muntanya de Sant Julià de Ramis


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: No

Durada:

Mitja jornada


Preu/alumne original:

6 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

3.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Situar en la línia del temps les societats ibera i romana, i identificar-les. 2. Conèixer les societats ibera i romana, el mode de vida, l'organització social, la cultura material i el món simbòlic. 3. Interpretar el passat aplicant procediments de recerca arqueològica, l'arqueologia experimental, i altres disciplines científiques. 4. Posar en valor el patrimoni arqueològic des d'un punt de vista social, cultural i com a font de coneixement. 5. Establir vincles entre l'entorn natural i les societats humanes al llarg del temps.


Descripció de l'activitat:

Després d'una breu introducció a l'espai arqueològic i al context cronològic, presentarem als alumnes una habitació del jaciment amb restes arqueològiques, simulant que acaba de ser excavada. Els alumnes, en petits grups de treball, hauran de portar a terme el procés de situar el material en l'espai i fer-ne un dibuix. Tot seguit, mitjançant diferents espais de treball i material de suport, hauran de portar a terme la identificació de les restes i elaborar una hipòtesi coherent sobre la cronologia i l'ús de l'espai.


Materials utilitzats:

Imatges i il·lustracions de l'espai arqueològic, diari dossier per desenvolupar l'activitat per a cada grup, reproduccions i restes arqueològiques (ceràmica, fauna, eines...), cintes mètriques, peus de rei, llapis i goma, lupes, manuals senzills per identificar les restes i altres materials de suport.


Mecanismes d'avaluació:

Els aprenentatges dels alumnes es poden avaluar mitjançant els diaris de l'activitat on han d'anar anotant els resultats que extreuen i amb l'elaboració de la coherència de la hipòtesi final. L'avaluació dels docents sobre el funcionament de l'activitat s'avaluarà amb les enquestes del programa Indika.


Observacions: