Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Associació Atzagaia

C/ Pau Casals, núm. 9
Bisbal d'Empordà, la - Baix Empordà
Telèfon: 628819820
Fax: -
atzagaia@gmail.com
www.atzagaia.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Humans: el registre fòssil


Descripció breu:

Amb aquest taller situarem i identificarem les diferents espècies humanes que coneixem pel seu registre fòssil i les associarem al seu mode de vida, la seva cultura material, o al territori on se situaren. Per fer-ho, els alumnes treballaran en petits grups amb una metodologia pràctica mitjançant l'anàlisi i l'observació de reproduccions de cranis de les diferents espècies, i amb el suport de materials i recursos diversos.


Lloc o equipament:

Centre escolar


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

Mitja jornada


Preu/alumne original:

6 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

3.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Conèixer les diferents espècies humanes i situar-les en el temps i el territori. 2. Divulgar els mètodes d'estudi de l'arqueologia i les disciplines que l'acompanyen. 3. Reflexionar sobre el fet social i cultural. 4. Vincular humans i medi com un binomi indestriable.


Descripció de l'activitat:

L'activitat treballa a l'entorn de l'evolució humana i de les diferents espècies que coneixem pel registre fòssil. Els primers minuts es dedicaran a situar l'alumant en l'origen de la humanitat tant en el temps com en el territori. Mitjançant una metodologia pràctica d'anàlisi i observació i a partir de materials de suport diversos com textos, imatges o vídeos, els alumnes, en petits grups de treball, hauran d'anar identificant els cranis de les diferents espècies i associant aquestes espècies al que en sabem: cronologia, territori, dispersió, mode de vida o cultura material. També coneixerem alguns dels jaciments més importants relacionats amb el registre arqueològic d'aquests humans i altres curiositats. En la darrera part, posarem en comú el coneixement adquirit, i portarem a terme una reflexió sobre els vincles i l'impacte humà en el medi natural i en l'aspecte social i cultural dels humans.


Materials utilitzats:

Reproduccions de cranis humans de les diferents espècies, fitxes, imatges, il·lustracions, mapes, estris de mesura, textos senzills de notícies científiques, reproduccions d'eines de diferents períodes.


Mecanismes d'avaluació:

Els aprenentatges dels alumnes es poden avaluar mitjançant el dossier de treball de l'activitat de cada grup. L'avaluació dels docents sobre l'activitat es farà amb les enquestes del programa Indika.


Observacions: