Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Fundació Josep Pla

Nou, 51
Palafrugell - Baix Empordà
Telèfon: 972305577
Fax: 0
info@fundaciojoseppla.cat
www.fundaciojoseppla.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Pintant amb els adjectius


Descripció breu:

Sovint ens falten paraules... Mirem el món, fem fotografies, però a l'hora d'acompanyar-les amb algun comentari, o explicar-les a algú, ens costa trobar les paraules adequades que en reforcin o complementin el significat. Per millorar i ampliar el nostre vocabulari i la capacitat d'adjectivar, us proposem una competició. Qui guanyarà més adjectius?


Lloc o equipament:

Fundació Josep Pla.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: No

Educació secundària: Si

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

1 h i 30 min


Preu/alumne original:

4.5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

2 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Introduir la figura i la producció literària de Josep Pla, i les característiques principals del seu estil. 2. Explorar la riquesa i la varietat dels adjectius: categoria gramatical, tipologia, usos i capacitat expressiva. 3. Ampliar la riquesa i varietat lèxica de l'alumnat i consolidar la seva capacitat d'expressió escrita i oral, fomentant la pròpia creativitat. 4. Fomentar la comprensió del funcionament de la llengua i l'interès per les estructures gramaticals que la regeixen.


Descripció de l'activitat:

Amb aquest taller l'alumnat competeix per «guanyar» adjectius que no formen part del seu lèxic habitual. A partir del treball lúdic d'aprofundiment sobre la seva forma i significat, els i les participants n'interioritzen les característiques i poden incorporar-los al seu vocabulari. Després de la competició, havent copsat la diversitat de resultats i possibilitats, es proposa una activitat de creació escrita per fomentar la creativitat en la descripció de les impressions o experiències personals. A partir dels textos redactats, i del model treballat de Josep Pla, reflexionem conjuntament sobre les potencialitats i la varietat de possibilitats expressives que ofereix l'adjectivació.


Materials utilitzats:

- Textos descriptius de Josep Pla i imatges dels llocs descrits per Pla. - Fitxes de desenvolupament de les activitats.


Mecanismes d'avaluació:

Es lliura una enquesta al professorat en la qual es valoren els aspectes organitzatius, de continguts i metodologia de l'activitat. Posteriorment, l'equip del servei educatiu de la Fundació Josep Pla en valorarà els resultats i hi aplicarà, si escau, les mesures correctores oportunes.


Observacions: