Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Pintant amb els adjectius
Descripció breu:
Sovint ens falten paraules... Mirem el món, fem fotografies, però a l'hora d'acompanyar-les amb algun comentari, o explicar-les a algú, ens costa trobar les paraules adequades que en reforcin o complementin el significat. Per millorar i ampliar el nostre vocabulari i la capacitat d'adjectivar, us proposem una competició. Qui guanyarà més adjectius?
Lloc o equipament:
Fundació Josep Pla.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: No
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
1 h i 30 min
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Introduir la figura i la producció literària de Josep Pla, i les característiques principals del seu estil. 2. Explorar la riquesa i la varietat dels adjectius: categoria gramatical, tipologia, usos i capacitat expressiva. 3. Ampliar la riquesa i varietat lèxica de l'alumnat i consolidar la seva capacitat d'expressió escrita i oral, fomentant la pròpia creativitat. 4. Fomentar la comprensió del funcionament de la llengua i l'interès per les estructures gramaticals que la regeixen.
Descripció de l'activitat:
Amb aquest taller
l'alumnat competeix per «guanyar» adjectius que no formen part del seu lèxic
habitual. A partir del treball lúdic d'aprofundiment sobre la seva forma i
significat, els i les participants n'interioritzen les característiques i poden
incorporar-los al seu vocabulari. Després de la competició, havent copsat la
diversitat de resultats i possibilitats, es proposa una activitat de creació
escrita per fomentar la creativitat en la descripció de les impressions o
experiències personals. A partir dels textos redactats, i del model treballat
de Josep Pla, reflexionem conjuntament sobre les potencialitats i la varietat de
possibilitats expressives que ofereix l'adjectivació.
Materials utilitzats:
- Textos descriptius de Josep Pla i imatges dels llocs descrits per Pla. - Fitxes de desenvolupament de les activitats.
Mecanismes d'avaluació:
Es lliura una enquesta al professorat en la qual es valoren els aspectes organitzatius, de continguts i metodologia de l'activitat.
Posteriorment, l'equip del servei educatiu de la Fundació Josep Pla en valorarà els resultats i hi aplicarà, si escau, les mesures correctores oportunes.
Observacions: