Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Món minúscul: els insectes
Descripció breu:
Els insectes són la forma de vida dominant del nostre planeta; són nombrosos i molt variats. Amb aquesta activitat proposem introduir-nos en el món minúscul dels insectes per aprendre a distingir-los d'altres grups d'invertebrats. Descobrirem com són, què mengen, on viuen i com canvien al llarg de la vida, i aprendrem a classificar-los. Acabarem construint un niu per als nostres insectes.
Lloc o equipament:
Museu Darder: Espai Darder.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1 h i 30 min
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
3 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Identificar les característiques principals dels insectes;
2. Introduir-se en la classificació i el reconeixement dels diversos grups d'animals;
3. Sensibilitzar els alumnes en la protecció de la natura;
4. Fomentar el respecte envers els animals mitjançant un millor coneixement.
Descripció de l'activitat:
A l'Espai Darder, i mitjançant diverses dinàmiques i jocs, fem una introducció sobre els diferents grups d'animals i la seva classificació, i llavors ens centrem en els insectes per fixar-nos en les característiques i els trets definidors. A continuació, duem a terme un treball d'anàlisi i classificació de diferents tipus d'invertebrats a través de mostres i claus dicotòmiques. També fem un taller per construir un niu per a insectes.
Materials utilitzats:
Làmines diverses, fitxes de treball, claus dicotòmiques, reproduccions, mostres de diferents tipus d'invertebrats i material pràctic per al taller.
Mecanismes d'avaluació:
Al final de l'activitat es destina
un temps a consolidar els aprenentatges mitjançant les conclusions a què s'ha
arribat a partir de l'experiència. Posteriorment, es fa arribar una enquesta al
professorat perquè avaluï diversos aspectes de l'activitat, incloent-hi la
valoració que en fa l'alumnat, ja que la seva experiència qualitativa,
juntament amb la del professorat, és determinant. D'altra banda, l'equip
d'educadors també completa una enquesta de valoració en finalitzar cada sessió.
Observacions: