Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
En Blauet, l'amic de les llacunes
Descripció breu:
En Blauet ens convida a visitar les llacunes recuperades vora l'estany i a conèixer-ne els habitants, entre els quals hi ha en Camallarga. A través de l'observació i del joc descobrirem per què alguns animals necessiten els aiguamolls i les llacunes per poder viure.
Lloc o equipament:
L'estany de Banyoles i les llacunes de Can Morgat.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
De 2 a 4 h
Preu/alumne original:
10 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
7.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Aprofundir en la descoberta de l'estany de Banyoles i més concretament del sistema de llacunes de la riba nord-oest; 2. Apreciar els problemes que pateix la natura i comprendre la relació amb determinades actituds i activitats humanes; 3. Reconèixer els animals que poden viure a l'estany i a les llacunes.
Descripció de l'activitat:
Aquesta activitat consta d'una unitat didàctica per al docent que inclou: objectius didàctics, continguts (actitudinals, procedimentals i conceptuals), activitats prèvies d'ambientació i motivació, activitats de camp i activitats posteriors de síntesi i conclusió.
El programa de les activitats de camp consisteix en:
1. Visita a les llacunes de Can Morgat: Margarit, Aulina i Artiga i/o del Pla de les Cigonyes; 2. Observació directa amb prismàtics dels éssers vius que habiten a les llacunes; 3. Qui es menja qui: dinàmica sobre les relacions d'alimentació que s'estableixen entre els habitants de les llacunes; 4. Joc «Ocells internacionals» per conèixer la migració que fan alguns dels ocells que fan parada a les llacunes; 5. Els ocells limícoles, similituds i diferències amb altres ocells que trobem a l'estany.
Materials utilitzats:
Material de camp: làmines del procés de recuperació de les llacunes, làmines del conte «En Blauet i el retorn dels aiguamolls», binocles, targetes d'animals, titella d'en Blauet, reproduccions desmuntables en cartró pedra d'alguns ocells representatius, joc «Ocells internacionals» i material de les cigonyes. Material per a l'alumnat: quadern de treball i diploma del Consorci de l'Estany.
Mecanismes d'avaluació:
Qüestionari de revisió, valoracions i propostes dels docents participants.
Qüestionari de revisió, valoracions i propostes de l'equip d'educadors.
Reunió trimestral de l'equip pedagògic per revisar l'activitat, valorar les opinions i propostes rebudes, i incorporar, si escau, les millores i els canvis oportuns.
Observacions:
Es recomana que els alumnes que en tinguin portin prismàtics.
S'aconsella anar vestit amb roba i calçat còmodes i discrets.