Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

La Copa, SCC

C. Josep M. de Sagarra, 5
Salt - Gironès
Telèfon: 646415093
Fax:
info@lacopa.cc
www.lacopa.cc
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

NaturalMENT


Descripció breu:

L'aprenentatge a l'exterior (outdoor learning) és un mètode que es duu a terme fora de l'aula. Aquesta proposta educativa pretén treballar diferents conceptes del currículum pedagògic escolar a través d'un espai natural i els seus elements naturals com a fil conductor. Aquests conceptes es treballaran com a base del plantejament d'un problema concret de la vida real, que els alumnes hauran de resoldre de forma cooperativa, utilitzant les habilitats pròpies i les treballades a l'aula.


Lloc o equipament:

Font del Paradís, pla dels Socs de Salt. Xarxa Natura 2000: riberes del Baix Ter. En cas que el centre educatiu proposi un lloc més proper amb un entorn natural similar, es valorarà la proposta.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: No

Educació secundària: Si

Cicles formatius: No

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: No

Durada:

6 hores.


Preu/alumne original:

12 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

8 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Utilitzar un entorn natural i elements naturals per treballar continguts dels currículums de llengua, matemàtiques, art i socials; 2. Comprendre problemes de la vida real lligats a l'entorn natural i cercar estratègies, pròpies o donades pel currículum escolar, per resoldre'ls; 3. Treballar en equip, mitjançant la cooperació entre membres d'un grup per a la resolució de problemes; 4. Millorar el desenvolupament social i personal dels alumnes; 5. Desenvolupar comportaments de lideratge positiu i presa de decisions.


Descripció de l'activitat:

Activitat d'aprenentatge a l'exterior (outdoor learning), per aplicar temàtiques de les assignatures curriculars a elements i situacions naturals i a la inversa.  Els alumnes, en grup, hauran de resoldre situacions plantejades com a joc o enigma mitjançant les habilitats del tot el grup i de forma cooperativa. Per exemple, en l'àrea de llengua es poden treballar conceptes com l'ortografia de les vocals neutres, les síl·labes, les arrels i paraules derivades i la poesia. En l'àrea de matemàtiques es poden extrapolar experimentalment operacions bàsiques, fraccions, perímetres, àrees, volums i trigonometria. En l'àrea artística es generaran obres efímeres d'art natura o land art amb acompanyament. En l'àrea de ciències socials es treballaran conceptes relacionats amb la geografia com ara distàncies, coordenades, mapes i escales. Al final es fa una valoració de l'opinió dels alumnes sobre l'aprenentatge a l'exterior.


Materials utilitzats:

Les problemàtiques es presentaran de forma impresa (una carta), de forma sonora (gravació o trucada) o a través de l'educador/a. Àrea de llengua: plastificacions, tronquets, paper, diccionari etimològic. Àrea de matemàtiques: cintes mètriques, regles, transportador d'angles, làser. Àrea d'art: El joc de land art (creat per Lluís Sabadell Artiga). Àrea de socials: GPS i mapes. Guió de continguts adaptat a cada cicle educatiu per al professorat.


Mecanismes d'avaluació:

Els grups disposen de 50 minuts per resoldre el problema i, passat aquest temps, s'avalua la consecució de l'objectiu. Si resolen el problema, expliquen a la resta de companys com ho han aconseguit. En cas contrari, s'obre un torn de paraula per reflexionar i debatre sobre els motius que han impedit la resolució (10 min).


Observacions:

Cal dur roba i calçat adequats. S'ha de portar llapis, calculadora i llibreta. L'activitat es pot plantejar durant tot un dia o durant mig dia, en funció del nombre de problemes per resoldre que s'escullin.