Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Associació Mediambiental Xatrac

Urb. Font de Sant Llorenç (bústia 39)
Lloret de Mar - Selva
Telèfon: 670293265
Fax:
educacio@lacasadelmar.cat
www.xatrac.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Treballem al mar


Descripció breu:

«Treballem al mar» és una sortida feta a mida dels més menuts de l'escola (recomanada per a P4). Inclou tres tallers amb els quals durant 2 hores coneixerem de prop tres oficis relacionats amb el mar i la ciència. Veurem com s'equipa un submarinista, ens aproparem al món dels pescadors i ens transformarem en científics barrejant diferents líquids.


Lloc o equipament:

Els llocs on es duen a terme les activitats disposen d'espais exteriors: terrassa, jardins, platja i litoral rocós.


Nivell educatiu:

Educació infantil: Si

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

2 h


Preu/alumne original:

7.5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

6 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Entendre el mètode científic; 2. Aprendre a fer hipòtesis i a comprovar-les experimentalment; 3. Conèixer els elements de l'equip de submarinisme i experimentar-hi; 4. Conèixer les parts d'un peix; 5. Entendre el concepte de talles mínimes; 6. Desenvolupar la comunicació i el llenguatge; 7. Descobrir els organismes del medi marí.


Descripció de l'activitat:

Aquesta sortida inclou tres tallers: 1. «Som submarinistes», on veurem quin és l'equip que fa servir un submarinista i descobrirem la sensació de respirar amb una botella d'aire comprimit; 2. «Som pescadors», on a través d'un conte i d'objectes relacionats amb la pesca, ens aproparem al món dels pescadors, descobrint també les parts dels peixos i convertint-nos en pescadors; 3. Per acabar, «Som científics», on ens aproparem al mètode científic experimentant amb la barreja de diferents líquids per descobrir què passa finalment.


Materials utilitzats:

Regulador d'oxigen, armilla inflable, botella d'aire comprimit, objectes relacionats amb la pesca (xarxes, nansa per pescar crustacis, fil de pescar...), canyes amb imant per pescar, diferents líquids per barrejar, gradetes amb tubs d'assaig.


Mecanismes d'avaluació:

Una vegada finalitzada l'activitat, la Diputació lliura una enquesta de valoració als professors i Xatrac en lliura una altra als monitors. L'equip educatiu es reuneix per avaluar els resultats de les enquestes pel que fa a l'organització, els continguts, la metodologia i els materials. S'obre una fitxa d'observacions en la qual es recullen els aspectes que cal millorar.


Observacions:

Cal que els alumnes portin calçat adequat per caminar per la platja, roba còmoda, gorra i crema solar.