Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Fundació Emys

Crta. Santa Coloma, km 21
Riudarenes - Selva
Telèfon: 972164957
Fax:
educacio@fundacioemys.org
www.fundacioemys.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

L'Estany de Sils a través del temps


Descripció breu:

Com ha canviat l'estany de Sils al llarg de la història? Sempre ha estat com ara? Quines activitats s'hi feien? Aquestes i moltes altres preguntes trobaran resposta en aquesta activitat, on entendrem la importància de l'estany de Sils i la seva relació amb l'entorn.


Lloc o equipament:

Estany de Sils.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: Si

Educació secundària: Si

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

3 h


Preu/alumne original:

8 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

5.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Aprendre a interpretar el present, a partir de l'anàlisi dels canvis i de la continuïtat al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim; 2 Analitzar paisatges i ecosistemes, tenint en compte els factors socials i naturals que els configuren, per valorar les actuacions que els afecten.


Descripció de l'activitat:

Mitjançant aquesta activitat, es vol aconseguir que els participants reflexionin en relació amb la transformació d'un paisatge, en concret l'estany de Sils. L'estructura de la jornada és la següent: 1. Presentació dels educadors; 2. Explicació de l'objectiu de l'activitat i del paper dels participants; 3. Tasca d'introducció i d'exploració inicial (explicació de l'origen i la història de l'estany i els trets geològics més característics); 4. Identificació dels diferents hàbitats i canvis que s'hi han donat, ja sigui per causes naturals o antropològiques, al llarg del temps; 5. Eines que els humans hem utilitzat o que podem utilitzar per alterar l'entorn; 6. Proposta d'intervenció per part dels participants; 7. Conclusions finals i tancament.


Materials utilitzats:

Maqueta del punt d'informació de l'estany de Sils, mapes antics, llegendes, fotografies aèries d'episodis excepcionals d'inundacions i sequera, infografies.


Mecanismes d'avaluació:

Enquesta en format digital per al professorat, en la qual es revisen la durada, l'organització, els materials de suport, el contingut, les dinàmiques, l'educador/a, etc., de l'activitat. Un cop es fa el retorn, es guarda amb el resum de l'activitat elaborat per l'educador/a que ha dirigit la sessió. D'aquesta manera, podem anar millorant i polint els tallers.


Observacions:

Cal dur calçat i roba còmodes, així com roba d'abric segons l'estació de l'any i el lloc on es desenvolupa l'activitat.