Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Escola de Natura de l'Estany de Banyoles

Pg. de la Draga, 5
Banyoles - Pla de l'Estany
Telèfon: 972581316
Fax:
correu@escolanaturabanyoles.org
www.escolanaturabanyoles.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

L'Aula de Natura de l'Estany


Descripció breu:

Tallers i activitats d'aula per a la descoberta activa i pràctica dels fenòmens naturals a través de l'experimentació, la manipulació, la interpretació i la deducció. Diverses activitats temàtiques estructurades per nivells que aporten un punt de vista diferent en l'estudi de la natura, així com de l'estany de Banyoles, els seus habitants i el seu entorn.


Lloc o equipament:

Aula de Natura de l'Estany de Banyoles.


Nivell educatiu:

Educació infantil: Si

Educació primària: Si

Educació secundària: Si

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: No

Durada:

2-4 h


Preu/alumne original:

10 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

7.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Potenciar l'observació, la deducció i la interpretació per descobrir els fenòmens naturals, els éssers vius i les relacions que s'estableixen en la natura en general i més concretament en la conca lacustre de Banyoles i el seu entorn; 2. Utilitzar diferents temàtiques com a fil conductor de la descoberta dels fenòmens, singularitats i processos que es duen a terme a la natura en general; 3. Gaudir de les descobertes pròpies i dels aprenentatges a través de l'experiència vivencial.


Descripció de l'activitat:

Unitat didàctica per al mestre que inclou: objectius didàctics i continguts (actitudinals, procedimentals i conceptuals). Programes per escollir: 1. Color: racó de tints naturals, escala cromàtica de fulles, màgia dels colors i joc del camuflatge; 2. Forma: exemples i funcions de la forma a la natura, i experimentació amb prototips i materials reals; 3. Habitacles: exposició d'habitacles, joc del panell giratori dels animals, joc «Ocell camallarga fa el niu», construcció de caus i joc «Endevina on, com i què»; 4. Adaptacions: racons d'adaptacions dels éssers vius, joc «Jo m'adapto» i experimentació sobre com són les potes i els becs; 5. Moviment: el pèndol artista, joc dels desplaçaments dels animals, experimentació «Les plantes es mouen», jocs amb ones i experimentació amb simuladors de vent, aigua, terratrèmol i tornado; 6. Hèctor, l'arbre mort: la importància ecològica dels arbres vells d'un bosc madur. Descoberta de l'ecosistema que genera un arbre mort, treball sobre un arbre real.


Materials utilitzats:

Tints naturals, fulles plastificades, maleta (màgia dels colors), materials per als experiments, roba de colors, imatges d'animals camuflats, maquillatge, prototips de forma a la natura, mostres de caus i targetes d'animals, panell giratori, imatges diverses, maleta d'adaptacions, pèndol d'artista, pilota, punter, llauna, mirall, caixa, aigua, ventilador, fusta, tap de suro, sucre, caixa de simulació de l'escorça terrestre, simulador de tromba d'aigua, maleta de la vegetació, imatges d'animals i material de recurs, i material corresponent a l'Hèctor, l'arbre mort.


Mecanismes d'avaluació:

Dinàmica final de valoració amb els participants. Qüestionari de revisió, valoracions i propostes dels docents participants. Qüestionari de revisió, valoracions i propostes de l'equip d'educadors. Reunió trimestral de l'equip pedagògic per revisar l'activitat, valorar les opinions i propostes rebudes, i incorporar, si escau, les millores i els canvis oportuns.


Observacions:

Es recomana dur a terme l'activitat en un sol grup classe.