Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

La Sorellona

c/ Claveria 4
Girona - Gironès
Telèfon: 693728565
Fax: 972183229
info@sorellona.org
www.sorellona.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Descoberta amb els cinc sentits


Descripció breu:

S'escolliran els indrets més adients on dur a terme les activitats relacionades amb la vista, el tacte, l'oïda, l'olfacte i el gust. Però, a més, durant l'itinerari, es podran fer altres parades si es troben rastres d'animals, si es passa per algun mirador o si s'han de resoldre les inquietuds dels participants.


Lloc o equipament:

L'activitat es duu a terme a l'aire lliure, amb un itinerari senyalitzat d'una zona propera al centre educatiu.


Nivell educatiu:

Educació infantil: Si

Educació primària: Si

Educació secundària: No

Cicles formatius: No

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

4-5 h


Preu/alumne original:

9 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Descobrir la flora i la fauna característiques dels hàbitats propers utilitzant els sentits; 2. Potenciar l'observació, la sensació i la percepció com a elements que faciliten el coneixement; 3. Promoure la interacció i el descobriment d'un espai desconegut; 4. Fomentar el contacte directe dels participants amb la natura, tot incentivant l'esperit d'investigació; 5. Promoure el respecte per l'entorn i per la resta d'éssers vius.


Descripció de l'activitat:

Per començar a introduir la temàtica de l'activitat, es pregunta als participants quins són els sentits i si estan preparats per utilitzar-los per descobrir un espai natural. Durant l'itinerari (que sempre que es pugui serà circular), es fan cinc parades, i a cada una es proposa una activitat, en què s'ha d'utilitzar un sentit diferent. S'escullen els indrets més adients per dur a terme les activitats relacionades amb la vista, el tacte, l'oïda, l'olfacte i el gust. Però, a més, durant l'itinerari es poden fer altres parades si es troben rastres d'animals, si es passa per algun mirador o si s'han de resoldre les inquietuds dels participants.


Materials utilitzats:

L'equip d'educadors porta el material necessari per realitzar les activitats, així com el material d'investigació (binocles, brúixoles, pots de mostres, lupes, bosses...) i material gràfic (mapes, guies i fitxes identificatives). Els participants han de portar calçat còmode per caminar, una jaqueta impermeable, aigua i els àpats necessaris en funció de l'horari de sortida concretat.


Mecanismes d'avaluació:

Per avaluar bé l'activitat i els educadors, al final del taller, el professorat assistent ha d'omplir un petit qüestionari amb observacions per millorar el taller i sobre els aspectes en els quals es pot aprofundir. Durant l'activitat el mateix educador valora la receptivitat dels participants per millorar (si els detecta) els punts dèbils del taller.


Observacions:

És una activitat adaptada als infants de 3-5 anys.