Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

GISFERA

Carrer Indústria 6 1er A
Celrà - Gironès
Telèfon: 660926223
Fax: 972126225
educacio@gisfera.com
http://www.gisfera.com
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Ecologia de la platja i dinàmiques litorals al cap de Creus


Descripció breu:

El cap de Creus és un laboratori a l'aire lliure per entendre que les platges són la conseqüència de corrents marins, de vents dominants, dels cursos d'aigua i de la geologia de la zona. Farem un estudi d'una platja concreta, on podrem determinar per què és com és, els diferents ambients que hi ha al litoral, els organismes que hi habiten i els que ha portat el mar.


Lloc o equipament:

Platja del cap de Creus (Cadaqués, Llançà, el Port de la Selva i Roses)


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: No

Educació secundària: Si

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

3 h


Preu/alumne original:

7 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

4.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Analitzar la relació de les dinàmiques marines en la creació d'una platja; 2. Analitzar l'ecosistema litoral; 3. Observar amb criteris científics diferents fenòmens geològics; 4. Cercar, identificar i classificar mostres per aprendre quines són les diferents comunitats; 5. Conèixer l'impacte de l'acció humana sobre les platges.


Descripció de l'activitat:

El cap de Creus és un laboratori a l'aire lliure per entendre que les platges són la conseqüència de corrents marins, de vents dominants, dels cursos d'aigua i de la geologia de la zona. Farem un estudi d'una platja concreta, on podrem determinar per què és com és, els diferents ambients que hi ha al litoral, els organismes que hi habiten i els que ha portat el mar.


Materials utilitzats:

Mirafons, cintes mètriques i fitxes d'identificació.


Mecanismes d'avaluació:

Avaluació mitjançant formulari electrònic per al professorat i intern per als educadors.


Observacions:

Activitat adequada els mesos d'abril, maig i juny.