Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Educa Viladrau

Pg. Farigoles, 3 bis
Viladrau - Osona
Telèfon: 619369081
Fax:
educa@educaviladrau.com
www.educaviladrau.com
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Tècniques divertides per aprendre a observar el bosc


Descripció breu:

Seguint camins i senders, farem un recorregut per diferents boscos i aprendrem, en cada un d'ells, a obtenir-ne informació mitjançant tècniques que potenciïn els nostres sentits. Ho farem mitjançant jocs i tècniques per descobrir el bosc d'una manera diferent a partir de les vivències pròpies amb els nostres sentits.


Lloc o equipament:

EduCA Viladrau, camins i corriols del Parc Natural del Montseny, a la vora de Viladrau.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: No

Durada:

3 h i 30 min


Preu/alumne original:

10.5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

8 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Afavorir el coneixement d'un indret a partir de diferents tècniques d'observació; 2. Millorar la capacitat d'observació; 3. Provocar la curiositat i l'observació de l'entorn que ens envolta; 4. Afavorir actituds de respecte i de valoració de l'entorn; 5. Gaudir de l'aspecte lúdic de l'activitat.


Descripció de l'activitat:

10.30 h: arribada i esmorzar. 11.00 h: distribució dels alumnes en grups, cadascun dels quals farà un itinerari diferent per cercar boscos diferents. 11.05 h: «Què en sabem?», activitat que permet saber quins coneixements previs tenen els alumnes i compartir-los. Realització de diferents tècniques i propostes que afavoreixin l'observació i el descobriment com a eines d'aproximació al territori, cosa que farà que la sortida al Montseny sigui sorprenentment diferent. 13.30 h: «Què hem après?», activitat de reflexió final conjunta, i retorn al punt de sortida. 14.00 h: comiat.


Materials utilitzats:

Llapis, gomes, maquinetes, paletes de colors, gots de plàstic reutilitzables, antifaços, cordill i diferents materials per a les diferents propostes.


Mecanismes d'avaluació:

Activitat «Què en sabem?»: primera presa de contacte amb el grup, observació directa de la seva implicació i participació. Activitat «Què hem après?»: valoració, anàlisi i conclusions. Full d'avaluació de l'activitat per a l'educador/a, el/la docent i l'alumnat.


Observacions:

Cal contactar telefònicament amb l'entitat per adaptar l'activitat a les necessitats del grup (treball previ i posterior, adaptació del nivell de les proves, etc.). Tot seguit, s'elabora un programa detallat de la jornada, que es fa arribar a l'escola perquè hi doni el vistiplau. La implicació i la participació dels docents durant l'activitat és clau per a la motivació dels alumnes, així com per poder aprofitar millor la informació per al treball posterior a l'escola.