Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Girona, ciutat natural
Descripció breu:
Activitat que es desenvolupa per diferents indrets de la ciutat de Girona i el seu entorn, amb l'objectiu de conèixer la natura més propera a la ciutat i la importància de conservar-la. Es proposa passejar per les pedreres, la vall de Sant Daniel, els rius i les hortes de prop del Ter o els boscos de Palau o de Taialà, amb la utilització de materials educatius específics adaptats a cada indret.
Lloc o equipament:
Entorns naturals de la ciutat de Girona: vall de Sant Daniel, pedreres, aiguamolls i hortes de Santa Eugènia, rius i deveses (Galligants, Onyar, Ter i Güell) i boscos de Palau i de Taialà.
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
4 h
Preu/alumne original:
9.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
7 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Valorar els espais naturals propers a les ciutats i sensibilitzar sobre la necessitat de conservar-los; 2. Aprendre a interpretar el paisatge i comprendre les transformacions que els humans hi han dut a terme; 3. Conèixer els boscos, els rius i els espais agrícoles de l'entorn de Girona i entendre els profits ecològics i materials que els humans n'obtenim.
Descripció de l'activitat:
L'activitat es du a terme per diferents espais naturals de la ciutat de Girona, seleccionats segons els interessos del centre educatiu: vall de Sant Daniel, les Pedreres, aiguamolls i hortes de Santa Eugènia, rius i deveses (Galligants, Onyar, Ter i Güell) i boscos de Palau i de Taialà. Comença descobrint la història de la Girona, diferenciant la Girona antiga de la moderna, i observant els elements naturals que n'han determinat la ubicació i el creixement (rius, pedreres, planes fèrtils, etc.) Es reflexiona sobre els beneficis de disposar d'espais naturals propers a les ciutats que acullen llocs d'esbarjo i espais encara productius com boscos i hortes. S'identifiquen els diferents arbres, arbustos, lianes i herbes de l'entorn immediat i la seva distribució en funció de les condicions ambientals particulars, així com les espècies conreades en hortes i camps encara actius.
Materials utilitzats:
Material en suport informàtic amb propostes de treball previ i posterior a la sortida adaptats a cada indret; guies de camp; joc de capses per a la identificació de fulles (CM i CS); joc de paleta de colors (EI i CI) per omplir amb fulles, flors, etc.
Mecanismes d'avaluació:
Conversa avaluativa final amb els alumnes per valorar els coneixements adquirits. Valoració conjunta de l'equip de monitors i el professorat. Lliurament d'enquesta per retornar omplerta. Valoració de l'enquesta un cop rebuda.
Observacions: