Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Associació Escola Mediterrania de Dansa Irlandesa

C/SUNYER 46
Girona - Gironès
Telèfon: 637579754
Fax:

www.mediterraniaescola.cat
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Dansa catalana i jocs motrius


Descripció breu:

On és Catalunya? Quin és el nostre patró? Quines danses catalanes coneixeu? Aquestes són les preguntes que fem en la primera sessió i en l'última per tal de situar els infants i ampliar els seus coneixements al llarg de les quatre sessions que dura aquesta activitat. Aprendrem jocs tradicionals dansats que complementaran l'educació musical i l'educació física.


Lloc o equipament:

Al centre mateix.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Àmbit geogràfic on s'ofereix l'activiat:

Alt Empordà: Si

Baix Empordà: Si

Garrotxa: Si

Gironès: Si

Pla de l'Estany: Si

Ripollès: Si

La Selva: Si


Preu/alumne per sessió original:

2.5 €

Número de sessions:

4

Preu/alumne amb subvenció aplicada per a la totalitat de sessions

3 €

Objectius:

Objectius que s'han d'assolir i valors que es promouen durant l'activitat: 1. Realització de patrons de moviment, jocs motrius, esquemes rítmics i melòdics amb la veu, el cos i instruments. 2. Interès pel coneixement de cançons i danses tradicionals catalanes. 3. Comprensió del significat de cançons i danses tradicionals catalanes i la seva inserció en la història. 4. Percepció que a través de la participació i de l'interès s'arriba a la satisfacció en l'experiència artística. 5. Realització de danses, exercicis corporals i jocs motrius.


Descripció de l'activitat:

Comença amb jocs dansats i cançons. S'utilitzen els materials adequats: mocadors, fils, cascavells i d'altres. A cada sessió, el tallerista tria una coreografia per grup classe i sempre es repassa l'anterior per tal que no s'oblidi, amb un màxim de tres coreografies per grup classe. S'ensenyen els diversos punts tècnics de la dansa en forma d'exercicis de tècnica acompanyats normalment de música popular, encara que no se n'exclouen d'altres. S'aprenen les formes i l'evolució de cada ball.


Materials utilitzats:

Un espai obert, equip de so, micròfon, pissarra digital o projector.


Mecanismes d'avaluació:

En acabar la sessió, els alumnes han de ballar una coreografia sencera per ells mateixos, sense ajuda del / de la professor/a de la sessió; això els permetrà fer una valoració del que han après. Aquesta coreografia serà filmada amb l'objectiu que el/la tutor/a pugui visionar aquest material i fer-se una idea de com ha anat tot.


Observacions: