Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Taller d'instruments i música tradicional del nostre país
Descripció breu:
Taller per mostrar i donar a conèixer els instruments tradicionals del nostre país i la nostra música: orígens, evolució, recuperació, construcció, com es toquen, funció dins els grups tradicionals... per tal que els infants i els joves els coneguin i en normalitzem la presència i l'ús.
Lloc o equipament:
Centre educatiu.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Àmbit geogràfic on s'ofereix l'activiat:
Alt Empordà: Si
Baix Empordà: Si
Garrotxa: Si
Gironès: Si
Pla de l'Estany: Si
Ripollès: No
La Selva: No
Preu/alumne per sessió original:
5 €
Número de sessions:
1
Preu/alumne amb subvenció aplicada per a la totalitat de sessions
2.75 €
Objectius:
Mostrar i donar a conèixer els instruments tradicionals del nostre país i la nostra música: orígens, evolució, recuperació, construcció, manera de tocar-los, funció dins els grups tradicionals... per tal que els infants i els joves els coneguin i en normalitzem la presència i l'ús.
Descripció de l'activitat:
En el taller, dos músics tradicionals portem diferents instruments tradicionals catalans i els expliquem a bastament, un a un: quin és l'origen, com es fan, com es toquen, quina ha estat l'evolució, com ha estat la recuperació... Els toquem perquè els participants del taller en coneguin el so i n'expliquem la tècnica d'interpretació. Els podran tenir a les mans, observar-los bé i, fins i tot, tocar-ne algun.
Materials utilitzats:
Instruments tradicionals com la gralla, la tarota, el sac de gemecs, el flabiol, el tamborí, la viola de roda, l'acordió diatònic, el tabal...
Mecanismes d'avaluació:
Mitjançant una enquesta breu als alumnes en acabar l'activitat i també mitjançant una avaluació del mestre o mestra de música i/o de la direcció del centre.
Observacions:
Creiem que cal una sessió per classe o grup, però en un mateix centre es poden fer diverses sessions d'acord amb el nombre de classes del mateix nivell i edat.
Si la direcció del centre ho creu oportú i té l'espai adequat, es poden agrupar diferents classes per fer una sessió totes juntes.