Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Associació Empordanesa de música popular i tradicional

Avda. Perpinyà 82
Figueres - Alt Empordà
Telèfon: 609875972
Fax:
mini.stress.19@gmail.com
https://www.ministress.cat/
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Taller d'instruments i música tradicional del nostre país


Descripció breu:

Taller per mostrar i donar a conèixer els instruments tradicionals del nostre país i la nostra música: orígens, evolució, recuperació, construcció, com es toquen, funció dins els grups tradicionals... per tal que els infants i els joves els coneguin i en normalitzem la presència i l'ús.


Lloc o equipament:

Centre educatiu.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: Si

Educació secundària: Si

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Àmbit geogràfic on s'ofereix l'activiat:

Alt Empordà: Si

Baix Empordà: Si

Garrotxa: Si

Gironès: Si

Pla de l'Estany: Si

Ripollès: No

La Selva: No


Preu/alumne per sessió original:

5 €

Número de sessions:

1

Preu/alumne amb subvenció aplicada per a la totalitat de sessions

2.75 €

Objectius:

Mostrar i donar a conèixer els instruments tradicionals del nostre país i la nostra música: orígens, evolució, recuperació, construcció, manera de tocar-los, funció dins els grups tradicionals... per tal que els infants i els joves els coneguin i en normalitzem la presència i l'ús.


Descripció de l'activitat:

En el taller, dos músics tradicionals portem diferents instruments tradicionals catalans i els expliquem a bastament, un a un: quin és l'origen, com es fan, com es toquen, quina ha estat l'evolució, com ha estat la recuperació... Els toquem perquè els participants del taller en coneguin el so i n'expliquem la tècnica d'interpretació. Els podran tenir a les mans, observar-los bé i, fins i tot, tocar-ne algun.


Materials utilitzats:

Instruments tradicionals com la gralla, la tarota, el sac de gemecs, el flabiol, el tamborí, la viola de roda, l'acordió diatònic, el tabal...


Mecanismes d'avaluació:

Mitjançant una enquesta breu als alumnes en acabar l'activitat i també mitjançant una avaluació del mestre o mestra de música i/o de la direcció del centre.


Observacions:

Creiem que cal una sessió per classe o grup, però en un mateix centre es poden fer diverses sessions d'acord amb el nombre de classes del mateix nivell i edat. Si la direcció del centre ho creu oportú i té l'espai adequat, es poden agrupar diferents classes per fer una sessió totes juntes.