Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Confederació Sardanista de Catalunya

C. Pou de la Figuera, 15 Barcelona (08003)
Celrà - Gironès
Telèfon: 659548047
Fax:

www.somsardana.cat
Període de sol·licitud tancat

Títol:

La sardana a l'escola


Descripció breu:

6 sessions per ensenyar la sardana als alumnes de primària. Aprendrem els passos de la dansa i les principals normes per ballar la sardana, i coneixerem els instruments de la cobla.


Lloc o equipament:

Centre educatiu.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: No

Educació secundària: No

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: Si

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Àmbit geogràfic on s'ofereix l'activiat:

Alt Empordà: Si

Baix Empordà: Si

Garrotxa: Si

Gironès: Si

Pla de l'Estany: Si

Ripollès: Si

La Selva: Si


Preu/alumne per sessió original:

3.25 €

Número de sessions:

6

Preu/alumne amb subvenció aplicada per a la totalitat de sessions

6 €

Objectius:

1. Apropar la sardana als alumnes. 2. Ensenyar a ballar sardanes. 3. Donar a conèixer la cobla com a conjunt instrumental típic de Catalunya. 4. Transmetre els valors que emanen de la sardana, com la cohesió, el treball en grup, la solidaritat i la col·lectivitat.


Descripció de l'activitat:

Taller d'ensenyament de sardanes i de coneixement de la cobla establert en 6 sessions d'entre 45 i 60 minuts cadascuna. Les sessions van a càrrec d'un monitor o monitora de la Confederació Sardanista de Catalunya, que aproparà a l'alumnat els seus coneixements sardanistes.


Materials utilitzats:

Aula espaiosa o gimnàs per fer les sessions. Radiocasset amb reproductor de CD i connexió al corrent. Ordinador i projector (opcional). Possibilitat que el monitor o monitora demani al personal docent de fer fotocòpies (els originals els aporta el monitor). CD de sardanes (música), que aporta el monitor. L'alumnat ha de dur calçat còmode.


Mecanismes d'avaluació:

Enquesta del programa pedagògic del servei de Cooperació Cultural. Enquesta de la Confederació Sardanista de Catalunya al personal docent responsable per valorar el transcurs de l'activitat.


Observacions:

Cal que el mestre o mestra sigui sempre present a l'aula, donant suport al monitor o monitora. Les sessions han de programar-se, si pot ser, en setmanes correlatives. Cal que l'escola doni diferents facilitats en la proposta d'horaris i dies per tal de coordinar els diferents monitors.