Què passaria si ens topéssim amb un lleó? Sabríem sortir-ne il·lesos? Sigui un lleó o una altra fera, gràcies als contes trobem personatges amb estratègies per vèncer els perills. Per això, us convidem a descobrir aquestes històries. A Un lleó a dins, el ratolí d’aquest conte creu que ser petit porta massa complicacions. Cada vegada que es troba un animal més gran, se sent insegur i fràgil, i és per això que decideix aprendre a rugir com els lleons. A El lleó i els indis karajà, fa molts anys, els indis karajà vivien en un indret secret al Sud d’Amèrica. Mentre els joves més forts sortien a caçar, els infants, les mares i els indis més vells es quedaven a cuidar la terra i el bestiar. Però, un dia, la tranquil·litat es va acabar amb l’arribada d’un lleó famolenc. A No et refiïs del lleó, un xai passeja pel bosc i, de sobte, es troba un lleó que ha caigut en un forat. La fera demana ajuda al xai, i ell, sense pensar-s’ho gaire, el treu d’allà, però, tan aviat és fora, el lleó se li acosta amb la intenció de menjar-se’l.
Alma i la Mar de Contes es va crear l’any 2003 a la Garrotxa amb la intenció de produir i vendre espectacles dirigits al públic familiar. Durant més de vint anys, els espectacles han viatjat per Catalunya i han visitat teatres, centres cívics, biblioteques, escoles, places, mercats, fires... A cada espectacle, sigui de petit o gran format, l’Alma utilitza l’art de la paraula, la interpretació, els contes i els titelles per connectar amb el públic i transmetre els missatges que les històries contenen. Les actuacions estan plenes d’humor, simpatia i sensibilitat, i les històries que explica són d’allò més diverses. Durant la seva trajectòria va tenir la sort de formar-se com a actriu a l’Estudi Nancy Tuñón de Barcelona. També, amb el guiatge de Francisco Nieto (fill) «Quico» i Francisco Nieto (pare) «Zongo», va aprendre la tècnica del titella de guant. Més tard, va fer classes de tota mena, com ara: Educació de la veu i cant, amb Kim Nomen (Olot), Dansa contemporània, amb Eva Durban (Olot), Clown, amb Claret Papiol (Girona), Clown, amb Pep Vila (Girona), Manipulació i interpretació de titelles de fil (Marionetàrium Tibidabo, Barcelona); Tècnica Alexander, amb Xavier Ortiz (Barcelona); Sensibilització i treball de veu, amb Josep Lluís Moreno (Barcelona); Taller coreogràfic, amb Núria Català (Barcelona). Compaginant aquestes actuacions, va col·laborar amb altres espectacles com Angeleta, de la companyia Tactilicuä (2019), La Nuvolina, de la companyia Pescallunes (2010). Va fer visites teatralitzades al Museu d’Història de Girona i a les runes ibèriques d’Ullastret amb la companyia Debòlit Teatre (2006-2012). Des de l’any 2015, participa en el Biberó Rock Festival, que es duu a terme a la casa de colònies de Can Joval. Però l’aprenentatge més interessant l’ha trobat en la suma de públics que l’han acompanyat en les seves actuacions. A tots ells, els està molt agraïda perquè han estat, sens dubte, els seus millors mestres.