Skip to main content

RECURSOS

L’Oficina Accelera Pime Rural Girona posa a disposició de les pimes,
les micropimes i els autònoms recursos per fomentar la transformació digital.

Biblioteca de transformació digital

Amplieu els vostres coneixements i disposeu de tot el contingut enfocat a millorar el dia a dia del vostre negoci. Consulteu les diverses píndoles, manuals i cursos de Red.es.

Accediu als recursos formatius

Catàleg de proveïdors digitals

Accelera Pime disposa d’un catàleg d’empreses proveïdores de solucions per a la digitalització, que estan acreditades pel programa Kit Digital i poden ser subvencionades per aquest ajut.

Consulteu el catàleg

Preguntes més freqüents

Què és l'oficina Accelera Pime Rural? Quin és el seu àmbit d'actuació?

L’Oficina té l’objectiu d’informar, assessorar i acompanyar les pimes, les micropimes i els autònoms dels municipis de menys de 20.000 habitants de la província de Girona per impulsar-hi la transformació digital.

Compta amb un espai virtual i vuit espais físics, ubicats a les diverses seus dels consells comarcals, per atendre les necessitats de les empreses que vulguin digitalitzar el seu negoci. Els serveis que s’hi ofereixen són totalment gratuïts.

Quins requisits he de complir per accedir als serveis?

Totes les actuacions realitzades des de l’Oficina Accelera Pime Rural Girona són d’accés lliure per a les pimes, les micropimes i els autònoms de municipis de menys de 20.000 habitants de la demarcació de Girona.

Quin cost tenen els serveis de l'Oficina?

Els serveis que ofereix l’Oficina Accelera Pime Girona són gratuïts per a l’empresa. Estan subvencionats pel Ministeri d’Afers Econòmics i Transformació Digital.

Què he de fer per ser empresa usuària de l’Oficina?

Per ser usuari dels serveis prestats des de l’Oficina Accelera Pime Rural Girona caldrà contactar amb una de les seus comarcals, ja sigui per via telefònica o per formulari  de contacte, i mantenir una reunió amb un agent digitalitzador.

Qui són els beneficiaris de l'Oficina Accelera Pime Rural Girona?

Les pimes, les micropimes i els autònoms dels municipis de menys de 20.000 habitants de la província de Girona.

Les associacions i les cooperatives, poden demanar el Kit Digital ?

Sí, sempre que compleixin els requisits del Kit Digital. Són els següents:

  • Ser una petita empresa, microempresa o autònom.
  • Complir els límits financers que defineixen les categories d’empresa.
  • Estar en situació d’alta amb l’antiguitat mínima que estableix cada convocatòria.
  • No estar considerada empresa en crisi.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
  • No superar el límit d’ajuts de petita quantia.

A qui va dirigit les ajudes del Kit Digital?

Sí, sempre que compleixin els requisits del Kit Digital. Són els següents:

  • Ser una petita empresa, microempresa o autònom.
  • Complir els límits financers que defineixen les categories d’empresa
  • Estar en situació d’alta amb l’antiguitat mínima que estableix cada convocatòria.
  • No estar considera una empresa en crisi
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social
  • No superar el límit d’ajuts de petita quantia.

Quines solucions inclou el Kit Digital?

  1. Lloc web i presència a Internet: expansió de la presència a Internet de la pime mitjançant la creació d’una pàgina web i/o la prestació de serveis que proporcionin posicionament bàsic a Internet.
  2. Comerç electrònic: creació d’una botiga en línia de compravenda de productes i/o serveis que utilitzi mitjans digitals per a l’intercanvi.
  3. Gestió de xarxes socials: promoció de les empreses beneficiàries a les xarxes socials.
  4. Gestió de clients: digitalització i optimització de la gestió de les relacions comercials amb els clients.
  5. Intel·ligència de negoci i analítica: explotació de dades de l’empresa per a la millora del procés de presa de decisions.
  6. Gestió de processos: digitalització i/o automatització de processos de negoci relacionats amb els aspectes operatius o productius de les empreses beneficiàries.
  7. Factura electrònica: digitalització del flux d’emissió de factures entre les empreses beneficiàries i els seus clients.
  8. Servei i eines d’oficina virtual: facilitació a les empreses beneficiàries de seguretat bàsica i avançada per als dispositius dels empleats.
  9. Comunicacions destrals: facilitació a les empreses beneficiàries de seguretat bàsica i avançada per als dispositius dels empleats.
  10. Ciberseguretat: facilitació a les empreses beneficiàries de seguretat bàsica i avançada per als dispositius dels empleats.
  11. Presència avançada a Internet: prestació de funcions i/o serveis que assegurin el posicionament del beneficiari a Internet, augmentant l’abast de clients potencials i incrementant el trànsit de visites a la pròpia plataforma.
  12. Mercat web: direcció de les referències o productes dels beneficiaris per ajudar la marca a incrementar el seu nivell de vendes, optimitzant els recursos existents, triant els canals de distribució adequats i adaptant les referències o productes a les necessitats externes.

 

Necessito facturar electrònicament: quins programes puc fer servir?

Ho podeu fer de dues maneres:

  1. Amb un programa informàtic que generi la factura electrònica amb el format exigit i enviant-la a través de l’e-FACT.
  2. Utilitzant les eines existents, com per exemple:
  • facturae.gob.es
    Descarregueu-vos el programa informàtic gratuït per facturar a les administracions públiques.
  • B2B router
    Eina gratuïta, a la qual s’adjunta un manual d’ús i enviament de factures electròniques.
  • Pimefactura
    Eina gratuïta, on trobareu un manual explicatiu a l’apartat «Ajuda», un cop us hàgiu registrat.

Quina és la xarxa social més adequada per promocionar el meu negoci?

Recomanem definir el target al qual ens dirigim. Segons l’edat i el tipus de públic objectiu, caldrà seleccionar les plataformes més adequades. Per exemple, si ens basem només en l’edat, Facebook seria la més adequada entre els 40 i els 70 anys. En canvi, si ens basem en segons quin sector, hi ha xarxes socials que estan molt esteses dins del sector mateix. Cal un estudi previ i nosaltres us ajudem a realitzar-lo.

Com puc planificar i programar les publicacions a les xarxes socials?

Actualment hi ha diversos programes gratuïts que permeten programar i monitorar la nostra presència a Twitter, LinkedIn, Instagram i Facebook. Els més populars són Hotsuite (Social Media Marketing and Management Tool (hootsuite.com) ) i Meta Business Suite (Meta Business Suite: administra Facebook e Instagram en un solo lugar | Meta for Business ). Tenen versions gratuïtes i de pagament, i una eficàcia demostrada, amb una dinàmica de funcionament molt intuïtiva i senzilla.